وزیر خارجه اسپانیا گفت: بر‌آنیم تا کاهش روابط چندساله ایران و اسپانیا جبران کنیم و روابط دوجانبه را در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزیر خارجه اسپانیا با حضور در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از استقبال وی گفت: من در نشست گذشته اتحادیه اروپا از تحولات رخ داده در ایران و همچنین مذاکرات هسته‌ای ابراز خرسندی کردم.  
 
وی افزود: بر‌آنیم تا کاهش روابط چندساله ایران و اسپانیا جبران کنیم و روابط دوجانبه را در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی گسترش دهیم.  
 
وزیر خارجه اسپانیا اظهار داشت: در سال 2014 اسپانیا 14 درصد از نفت ایران را مصرف می‌کرد که این میزان بسیار حائز اهمیت بود.  
 
وی با اشاره به صادرات اسپانیا در گذشته به ایران تاکید کرد: امیدواریم با عادی شدن روابط سطح تعاملات دوجانبه ایران و آمریکا هرچه سریعتر توسعه یابد.  
 
وزیر خارجه اسپانیا در خصوص روابط فرهنگی دو کشور بیان داشت:‌ ایران و اسپانیا دو کشور تاریخی با سنت‌های دیرینه بوده که هر دو  مشتاق به توسعه روابط دوجانبه هستند.  
 
وی تصریح کرد: بر‌آنیم که موسسه سروانتس را در توسعه روابط فرهنگی دو کشور در ایران تاسیس کنیم و همچنین عقد خواهرخواندگی میان اصفهان و یکی از شهرهای خود را در دستور کار داریم.  
 
وزیر خارجه اسپانیا با اشاره به شباهت‌های فرهنگی دو کشور گفت: اصفهان برای ما بسیار قابل اهمیت بوده و قصد داریم این شهر تاریخی را به اسپانیایی‌ها معرفی کنیم.  
 
وی افزود: حاضریم در زمینه مسائل استخراج نفت و گاز در ایران همکاری داشته باشیم.  
 
وزیر خارجه اسپانیا در پایان با اشاره به علاقه تاریخی اسپانیایی‌ها به ایران خاطرنشان کرد: علاقمندیم که ایران از نامزدی ما برای عضویت غیردائم در شورای امنیت حمایت کند.  
 
انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، خارجه ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار