گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

ساختمان وزارت خارجه فروخته می‌شود / شعر بحث‌برانگیز "حداد عادل" روی دیوار / حضور زن باردار در دوی ماراتن!

ساختمان وزارت خارجه فروخته می‌شود، شعر بحث‌برانگیز "حداد عادل" روی دیوار، هر آنچه باید درباره "کریمه" بدانید، تعطیلی مدارس گولن در ترکیه، دو دلیل متوقف شدن تلاش رژیم اسرائیل برای ترور دانشمندان ایرانی، حضور زن باردار در دوی ماراتن، مرگ نوه "امیر کبیر" در سکوت خبری، و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز یکشنبه 11 اسفند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

انتقاد کیهان از اظهارات آیت الله صانعی

کیهان نوشت: آقای "صانعی" در ملاقاتی گفته است: عده‌ای فرصت‌طلب که در مبارزه نبودند به دنبال این هستند که فرهنگ مخالف امام امت (ره) و ضد انقلاب را به نام حمایت از ایشان حاکم کنند. اینان در حقیقت با امام و انقلاب دشمنی دارند و همیشه حرکتشان به نفع یک عده‌ای است که با حرکت انقلاب و نهضت سازگاری نداشتند، متاسفانه می‌بینیم چنین جریان‌هایی در حال تقویت شدن هستند.

صانعی اگرچه توضیح نداد که منظورش از "عده‌ای فرصت‌طلب" چه کسانی است؟ ولی باید گفت که وی نه تنها به هنگام حرمت‌شکنی فتنه‌گران علیه اسلام، جمهوری اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) کمترین موضعی نگرفت، بلکه از برخی سران فتنه نیز همانند آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم انگلیس حمایت کرد. درست به همین دلیل، فتنه‌گرانی که روی عنوان اسلام در شعار جمهوری اسلامی خط کشیده و به تصویر حضرت امام و مراسم سوگواری عاشورای حسینی(ع) بی‌حرمتی کرده بودند و می‌گفتند که انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است، از جمله در حمایت از صانعی شعار داده و می‌گفتند که روحانی واقعی، منتظری- صانعی؟!

گفتنی است آقای صانعی چند سال قبل، سخنان حضرت امام(ره) را تحریف کرده بود که متاسفانه بعد از تذکر کیهان و مقایسه آنچه صانعی نقل کرده بود با آنچه به صورت مکتوب در صحیفه حضرت امام(ره) آمده بود، نه فقط آقای صانعی حاضر به عذرخواهی از مردم و ساحت مقدس حضرت امام(ره) نشد، بلکه مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) که مسئولیت پیشگیری از تحریف نظرات امام راحل(ره) را دارد نیز کمترین اعتراض و عکس‌العملی از خود نشان نداد.

آیا اوباما بازیگر واقعی "12 سال بردگی" است؟

امروز یکشنبه، مراسم اسکار 2014 برگزار می‌شود. این مراسم بر عکس مسابقات جام جهانی فوتبال، "هشت پایی" ندارد که از قبل برندگان را پیش‌بینی کند اما آن طور که از در و دیوار آکادمی اسکار درز پیدا کرده، احتمالاً فیلم12" سال بردگی" ساخته استیو مک کویین برنده جایزه اسکار 2014 می‌شود. داستان فیلم در مورد یک مرد سیاه آزاد است که در سال 1840 ربوده شده و سپس فروخته می‌شود.

به گزارش فارس، اما چه شده است که یانکی‌ها، دوباره به فیلم‌های ضدنژاد پرستی، روی خوش نشان می‌دهند؟ شاید یک سوء تفاهم باشد؛ البته یک سوء تفاهم جذاب! یکی از نقاط مشترک "نورثاب"و "اوباما"، این است که هر دوی آن‌ها، سیاه هستند اما برده نبوده‌اند! با این حال اما هر دوی این‌ها یک نوع بردگی را تجربه کرده‌اند. البته اوباما هنوز هم، این بردگی را تجربه می‌کند. اگر سالومون نورثاپ در سال 1841 توسط چند نفر اراذل و اوباش اغفال شده، مسموم و سپس به‌عنوان برده فروخته می‌شود، باراک اوباما نیز از سال 2008 به این طرف، توسط لابی‌های قدرت از جمله لابی صهیونیستی بکار گرفته شده، مسموم و به عنوان برده در حال خدمت است!

در این میان، تفاوت رییس جمهور آمریکا با شخصیت فیلم 12 سال بردگی، مدت زمان بردگی آنهاست. اولی، 8 سال و دومی 12 سال! حتی از همان روزهای اول که یک سیاه پوست بعنوان رییس جمهور ایالات متحده انتخاب شد، همه متوجه این ژست آوانگارد و پروپاگاندای زیرپوستی آن شدند. نقش اوباما نیز خوب تعریف شده بود. سکانس به سکانس و پلان به پلان، پر از میزانسن‌هایی بود که دل هر بیننده آمریکایی را به دست آورد! این وسط فقط جمهوری‌خواهانی چون "جان مک کین" و "باب منندز" بوده‌اند که هر از چندگاهی مثل ضدّ قهرمان از خجالت باراک اوباما در آمده‌اند!

پارسینه/ خودروی لوکس ساخت ایران در سال 1350

شعر بحث‌برانگیز "حداد عادل" روی دیوار

"بنیاد سعدی" از بهار سال 92 به ریاست "غلامعلی حداد عادل" که حکم ریاستش را "محمود احمدی‌نژاد" صادر کرد، فعالیتش را آغاز کرده است. محل استقرار و فعالیت این بنیاد، ساختمان هفت‌طبقه‌ای در خیابان ولنجک است که طبقه هفتم آن به صورت مهمان‌پذیر در اختیار مهمانان بنیاد سعدی قرار می‌گیرد. در حالی‌ که در طبقات مختلف بنیاد سعدی تعمیرکاران مشغول کارند و هنوز این ساختمان کامل نشده، شعری از غلامعلی حداد عادل درباره زبان فارسی بر یکی از دیوارهای آن روی چند کاشی آبی حک شده است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که سال گذشته درج همین شعر در کتاب فارسی ششم ابتدایی با انتقادهای فراوان مواجه شد و در نهایت در سال جاری تحصیلی آن شعر را از متن کتاب به پشت جلد منتقل کردند و بیتی هم که در آن تبریز جزو قلمرو زبان فارسی محسوب شده بود، حذف شد. ضمن آن‌که سعدی خود از شاعران بنام نه‌تنها در کشور، بلکه در منطقه است که حتی افسانه‌هایی چون درج شعر او بر سردر سازمان ملل نیز درباره او مطرح بوده است.

در متنی که روی دیوار بنیاد سعدی نقش بسته، بیت بحث‌برانگیزی هم که در آن تبریز مُلک زبان فارسی برشمرده شده درج شده است.

شعر حداد عادل:

ای زبان فارسی، ‌ای درّ دریای دَری / ای تو میراث نیاکان،‌ ای زبان مادری

در تو پیدا فَرّ ما، فرهنگ ما، آیین ما / از تو برپا، رایتِ دانایی و دانشوری

کابل و تهران و تبریز و بخارا و خُجند / جمله، ملک توست تا بلخ و نشابور و هری

جاودان زی،‌ ای زبان دانش و فرزانگی / تا به گیتی، نور بخشد آفتاب خاوری

فارسی را پاس می‌داریم، زیرا گفته‌اند / قدر زر، زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری

غلامعلی حداد عادل درباره این شعر به ایسنا گفته بود: "در این شعر نگفته‌ایم که زبان مردم تبریز فارسی است. گفته نشده است زبان مادری مردم تبریز زبان فارسی است. در این شعر می‌گویم که ای زبان فارسی ای در دریای دری / ای تو میراث نیاکان ای زبان مادری". در این‌که زبان فارسی زبان مادری است، شکی نیست، منتها گفته نشده است که زبان فارسی زبان مادری همه‌ مردم ایران است.

آن بیتی که در آن تبریز آمده است، به این بیت زبان مادری ربطی ندارد. در این بیت گفته شده است که "کابل و تهران و تبریز و بخارا و خجند/ جمله ملک توست تا بلخ و نشابور و هری". در این بیت تبریز آمده است. برخی‌ این‌ را اشتباه فهمیدند و فکر کردند شاعر منظورش این است که زبان مادریِ مردم تبریز فارسی است؛ در حالی‌که می‌دانیم مردم آذربایجان زبان مادری‌شان زبان ترکی است. به این زبان هم احترام می‌گذاریم. به همه مردم آذری‌زبان افتخار می‌کنیم. آن زبان‌ها هم عزیز هستند و زبان فارسی هم زبان رسمی ملت ایران است".

ساختمان وزارت خارجه فروخته می‌شود

خراسان نوشت: وزارت خارجه ساختمان خود در "بوداپست" پایتخت مجارستان را به فروش می‌رساند. بر اساس مصوبه وزیران عضو کمیسیون لوایح که به استناد ماده 115 قانون محاسبات عمومی کشور تهیه و به تایید "حجت الاسلام روحانی" رییس جمهور کشورمان نیز رسیده است، مقرر شده وزارت امور خارجه نسبت به فروش یک دستگاه آپارتمان متعلق به وزارت خارجه به مساحت ۱۲۰۱ مترمربع عرصه و ۸۰۰ مترمربع اعیان واقع در مجارستان، منطقه دو شهر بوداپست اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومی کشور واریز کند.

دو مداح معروف روی یک منبر

حاج سعید حدادیان و حاج سید مجید بنی فاطمه در جلسه هفتگی حسینیه فاطمة الزهرا(س(

جهان/ عوامل‌نگران‌کننده از نظر سازمان‌ملل

چرا عارف ریاست دانشگاه تهران را نپذیرفت؟

"فرشید گلزاده" یکی از نزدیکان دكتر "محمد‌رضا عارف" در صفحه شخصی خود نوشت: عارف گفت به دلیل تعهداتش به مردم جهت توسعه فعالیت‌های مدنی، اجتماعی و سیاسی، نمی‌تواند ریاست دانشگاه تهران را بپذیرد. در جلسه‌ای در ماه رمضان امسال که با حضور برخی بزرگان و اساتید برگزار شده بود، آقای "معین‌فر" از اعضای دولت آقای "بازرگان" از آقای عارف پرسیدند که آقای دکتر! کدام یک از پست‌های اجراییتان را بیشتر دوست داشتید و آقای عارف پاسخ دادند: ریاست دانشگاه تهران را قلباً دوست داشتم چندین سال بیشتر در این پست می‌ماندم تا برنامه‌هایم عملیاتی می‌شد.

به گزارش انتخاب، گلزاده در ادامه تصریح کرده است: این گونه نقل قول‌ها از زبان محمد‌رضا عارف و همچنین خواست اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران و مدیران وزارت علوم سبب شده است که تقاضا از وی جهت پذیرش ریاست دانشگاه تهران در هفته گذشته شدت یابد. عضو دفتر عارف در ادامه پیام فیس‌بوکی خود آورده است که موضع امروز عارف این است که به دلیل تعهداتش به مردم جهت توسعه فعالیت‌های مدنی، اجتماعی و سیاسی که در "بنیاد امید ایرانیان" و پیرامون آن پایه‌گذاری شده است، ریاست دانشگاه تهران را که یک کار تمام وقت می‌داند، نمی‌تواند بپذیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرده است: محمد‌رضا عارف در جلسه‌ای با مشاوران خود در پاسخ به درخواست یکی دو نفر از دوستان، پاسخ داد من اگر ریاست دانشگاه تهران را بپذیرم، تمام انرژی و وقتم را صرف آن خواهم کرد، بنابراین نمی‌توانم وقتی که متعلق به دانشجویان و اساتید است را برای جای دیگر صرف کنم، لذا اگر شما مشاوران می‌پذیرید که من دیگر نتوانم در اینجا وقت بگذارم، من هم می‌پذیرم؛ ما هم گفتیم خیر.

پیكر شهید چمران داخل كفن

عقیق نوشت: این تصویری از پیكر شهید "دكتر مصطفی چمران" پس از شهادت و لحظاتی قبل از تدفین است.

شیوه جدید حمل شیر در دبی

شخصی در دبی یک شیر بزرگ را روی صندلی عقب ماشین خود نشانده است. این صحنه عجیب در ترافیک یک بزرگراه فیلم‌برداری شد و در یوتیوب به اشتراک گذاشته شد.

همسر اوباما در سریال کمدی بازی می‌کند

"میشله اوباما"، همسر رییس جمهوری آمریکا بازیگر میهمان سریال "پارک‌ها و تفریحات" می‌شود. وی قرار است در آخرین قسمت فصل پنجم این سریال پربیننده‌ شبکه "ان.بی.سی" حضور یابد. میشله اوباما در اپیزودی جلوی دوربین می‌رود که داستان‌ آن حول محور کمپین مبارزه با چاقی کودکان به نگارش در آمده است.

به گزارش ایسنا، "ایمی پولر" که اخیرا به کمپین همسر رییس جمهور آمریکا پیوسته نیز در این قسمت از پارک‌ها و تفریحات ایفای نقش می‌کند. اوباما اولین شخصیت سیاسی آمریکایی نیست که جلوی دوربین تلویزیونی بازی می‌کند‌. "جو بایدن"، معاون رییس‌جمهور این کشور نیز در سال 2013 در همین سریال بازی کرد. تهیه‌کننده‌ "پارک‌ها و تفریحات" ماه گذشته اعلام کرد سعی دارد "هیلاری کلینتون" را برای حضور در این سریال متقاعد کند.

تعداد ناوگان روسیه در کریمه

به گزارش آنا، با ورود نیروهای نظامی روسیه به منطقه "کریمه" اوکراین اکنون ناوگان روسیه به حالت آماده باش در منطقه مستقر است. در اینفوگرافی زیر نحوه استقرار، تعداد و نوع کشتی‌های جنگی مستقر در کریمه را مشاهده می‌کنید.

مرگ نوه "امیر کبیر" در سکوت خبری

"زهرا سلطان شاهزاده عزت السلطنه" نوه دختری مظفرالدین شاه قاجار و صدراعظم ایران "امیر کبیر" آخرین بازمانده خاندان امیر کبیر بعد از سپری کردن یک قرن در این دنیا، روزهای آخر زندگی خود را در یکی از آسایشگاه‌های استان البرز گذراند و در پاییز امسال دیده از جهان فرو بست.

به گزارش بهار، وی به علت کهولت سن در روزهای پایانی عمرش تشخیص بسیاری از موضوعات برایش دشوار بود. خبر مرگ این بانو بعد از گذشت سه ماه، اکنون منتشر شده است و علت این تاخیر در اعلام فوت وی معلوم نیست. مسئولین آسایشگاه محل نگهداری وی واقع در منطقه گلشهر کرج ضمن بیان اینکه وی سه ماه پیش فوت کرده است از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کردند.

کلاهی که مسجد جامعی بر سر این عکاس گذاشت !


اعلام آماده باش در سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر دنیا

روزنامه "یدیعوت آحارانوت" گزارش داد که اسرائیل از ترس پاسخ "حزب‌الله" به حمله هوایی این رژیم به جنوب لبنان در تمام سفارتخانه‌های خود در سراسر دنیا حالت آماده‌باش اعلام کرده است.

به گزارش فارس، عصر دوشنبه 24 ماه فوریه، هواپیماهای دشمن صهیونیستی یکی از مواضع حزب‌الله در مرزهای لبنان نزدیک منطقه "جنتا" در "بقاع" را هدف قرار داد که حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای خبر حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یکی از مراکز این حزب در بقاع را تأیید کرد و هشدار داد پاسخ این حمله را در زمان و مکان مناسب خواهد داد.

حضور زن باردار در دوی ماراتن!

"ژو یون‌یون" در فاصله 4 هفته تا وضع حمل خود در مسابقه دوی ماراتن شرکت کرد و آن را به پایان رساند. یون‌یون 28 ساله پس از شرکت در این مسابقه دو که در پارک المپیک پکن برگزار شد، در خصوص انگیزه خود درباره انجام این کار گفت:همیشه به ورزش دو علاقه داشته‌ام و با اشتیاق آن را انجام داده‌ام. اکنون که باردار هستم نیز این ورزش را رها نکرده‌ام چون بارداری نه تنها مانعی برای انجام ورزش نیست، بلکه بهترین راه برای حصول اطمینان از تولد فرزندی سالم است. البته در این مسابقه به خودم فشار نیاوردم و با سرعتی آهسته مسابقه دادم.

به گزارش پارسینه، اقدام ژو یون‌یون مشابه کاری است که "پائولا رادکلیف"، قهرمان انگلیسی دوی ماراتن 10 هزار متر در رقابت‌های جهانی و المپیک، در 5 ماه نخست بارداری‌اش در سال 2006 انجام می‌داد. رادکلیف در آن دوره روزانه 2 مرتبه می‌دوید. طبق اعلام دپارتمان سلامت انگلیس، زنانی که دوندگانی فعال هستند، در دوران بارداری نیز می‌توانند به فعالیت‌های ورزشی خود ادامه دهند.

افتضاح در مراسم اسکار 2014

بارش باران، آماده‌سازی مراسم جایزه اسکار را با مشکل مواجه کرد. بارش باران شدید در لس آنجلس، هشتاد ششمین مراسم جایزه اسکار را با مشکل مواجه کرده بطوری که محل ورود به این مراسم با چادر و پلاستیک پوشانده شده است. یک تکنیسین شبکه تلویزیونی "ای بی سی"، با بیان اینکه چنین چیزی را در بیست ساله گذشته ندیده، می‌گوید: "این بدترین وضعیت ممکن است چون هنوز هم تمام نشده و قرار است تا یکشنبه همچنان باران ببارد".

به گزارش جام؛ فلیکس وان گرونینگن، کارگردان بلژیکی هم با بیان این که این باران باعث بروز بی‌نظمی در برگزاری این مراسم شده می‌گوید: "همه جا کمی خیس شده، برای همین وضعیت اینجا کمی به هم ریخته است. فکر می‌کنم یکشنبه کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشند. اینجا اکنون خیلی هم پر زرق و برق نیست."





تحریم‌ها را بدون توقف برنامه هسته‌ای ایران برداشتیم

"کاترین مکفارلند" در تحلیلی برای شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، کاخ سفید را بازنده رقابت بر سر برنامه هسته‌ای ایران، بحران اوکراین و جنگ سوریه دانست و اظهار داشت: دولت اوباما در حالی دست به کاهش تحریم‌های ایران زد که برنامه هسته‌ای در آن کشور ادامه دارد. ما با ایران توافقنامه‌ای امضا کردیم که به آن اجازه ادامه فعایت هسته‌ای را داده و همزمان دست به کاهش تحریم‌ها زدیم. این موضوع به بهبود اقتصاد ایران کمک کرده است.

به گزارش ایرنا، این تحلیلگر مسایل امنیت ملی آمریکا با اشاره به اینکه دشمنان آمریکا دیگر از آن نمی‌ترسند، گفت: دوستان ما به مانند عربستان، اردن و اسراییل به آمریکا بی‌اعتماد شده‌اند. نیروهای روسیه در حال ورود به مناطقی از جهان هستند که آمریکا در حال عقب‌نشینی از آن‌هاست. روسیه با توجه به منابع نفتی خود در حال گسترش نفوذ خود در عرصه بین‌المللی است و این در حالی است که آمریکای خسته از جنگ در حال جمع کردن دست و پای خود در جهان می‌باشد.

وی دولت اوباما را بدتر از دولت "جیمی کارتر" عنوان کرد و بیان داشت: اوباما فکر می‌کند که جنگ سرد تمام شده است. اما پوتین خود را برای بازی آماده کرده و در حال بردن بازی است. برنامه غنی‌سازی ایران لازم است در چارچوب محدود و سنجیده و تحت نظارت کامل بازرسی صورت پذیرد.

بازداشت پسر مرسی به اتهام حمل مواد مخدر

"احمد محمد علی" سخنگوی نظامی ارتش مصر اعلام کرد: نیروهای ارتش و پلیس در جریان پاکسازی صحرای سیناء از گروه‌های مسلح و تروریستی 10 نفر از عناصر تکفیری وابسته به اخوان المسلمین را به قتل رساندند و 10 نفر دیگر را زخمی کردند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، همچنین در جریان این عملیات 11 نفر از عناصر تکفیری بازداشت شدند و مقادیر زیادی مواد منفجره و سلاح در منزل یکی از عناصر تکفیری موسوم به "محمد سلیمان الصیاد" کشف و ضبط شد. نیروهای ارتش مصر همچنین 5 تونل را در مناطق صلاح الدین، الصرصوریه و الدهنیه منهدم کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: نیروهای پلیس مصر "عبدالله مرسی" پسر کوچک و19   ساله "محمد مرسی" رئیس جمهوری سابق این کشور را به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت کردند. بنا بر اعلام منابع امنیتی مصر، وی مقداری ماده مخدر حشیش همراه خود داشت که در استان القلیوبیه در دلتا النیل واقع در شمال قاهره بازداشت شد. این در حالی است که "اسامه مرسی" برادر عبدالله مرسی این اتهام را تکذیب و آن را پرونده‌سازی اعلام کرد.

دو دلیل متوقف شدن تلاش رژیم اسرائیل برای ترور دانشمندان ایرانی

در حالی که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه دوم مارس به سوی واشنگتن پرواز خواهد کرد تا برای دیدار با باراک اوباما در روز دوشنبه آماده شود، شبکه آمریکایی "سی‌بی‌اس" به بررسی دو دلیل احتمالی توقف تلاش رژیم اسرائیل برای ترور دانشمندان ایرانی پرداخته است.

به گزارش تابناک، شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس با اشاره به اینکه دو طرف متحدان یکدیگر‌ند، اذعان می‌کند که آن‌ها بر سر جزئیات مسائل گوناگون اختلافاتی دارند و مذاکرات سازش با فلسطینی‌ها، مذاکرات هسته‌ای با ایران، شیوه بر‌خورد با مسائل مصر و سوریه و به طور کلان مسائل خاورمیانه از این جمله است. "دان راویو"، نویسنده این گزارش  مدعی شده ‌که به تازگی و در جریان نگارش کتابی در مورد تاریخچه سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل، منابع نزدیک به این سازمان‌ها مدعی شده‌اند که فشاری از جانب دولت اوباما برای توقف ترور دانشمندان ایرانی را احساس کرده‌اند.

هر چند ‌رژیم اسرائیل به نقش خود در ترور دانشمندان ایرانی اعتراف نکرده، ‌مجموعه اقدامات تروریستی علیه دانشمندان ایرانی به موساد منتسب می‌شود و هدف این اقدامات کند کردن روند پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و ایجاد مانع در پیوستن قشر تحصیل‌ کرده و ماهر به برنامه هسته‌ای ایران ارزیابی می‌شود .بنابراین گزارش، پنج دانشمند ایرانی در این روند به قتل رسیده‌اند که بیشترشان با اتصال بمب به خودروی آن‌ها در ساعات صبحگاهی بوده است؛ هرچند هیچ عامل اسرائیلی به دلیل این ترور‌ها دستگیر نشده، ‌چندین ایرانی متهم به همکاری با اسرائیل دستگیر و مجازات شده‌اند.

افزون بر هشدارهای دولت اوباما برای متوقف شدن مجموعه اقدامات تروریستی علیه دانشمندان ایرانی، مقامات موساد نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اقدامات آن‌ها به مرحله بسیار خطرناکی رسیده است. آن‌ها دیگر تمایلی به گرفتاری و اعدام بهترین مأموران خود ندارند. گفتنی است، دولت اوباما در ماه‌های اخیر و به ‌رغم فشار رژیم اسرائیل درگیر گفت‌وگو بر سر برنامه هسته‌ای ایران شده است. منابع نزدیک به اسرائیل به راویو گفته‌اند که نتانیاهو به نهادهای اطلاعاتی این رژیم دستور داده ‌که ‌به جای تلاش برای به قتل رساندن دانشمندان ایرانی بر یافتن مدارکی متمرکز شوند که اثبات کند ایران در مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای خود صادق نیست.


برگزاری مانور ضد تروریسم از سوی یگان ویژه ارتش تایلند

عصر ایران منتشر کرد،‌ بازی کودکان آواره جنگی در اردوگاه سازمان ملل در جنوب سودان با یک چمدان خالی

مردان نقاب‌دار با پرچم روسیه ساختمان و ادارات دولتی شبه جزیره کریمه اوکراین را در اشغال گرفته‌اند

تعطیلی مدارس گولن در ترکیه

"فتح الله گولن" شخصیت مذهبی پرنفوذی در ترکیه به شمار می‌رود. بین فتح الله گولن، که در تبعید خود خواسته در آمریکا به سر می‌برد و "رجب طیب اردوغان"، نخست وزیر ترکیه، رابطه تنش‌آلودی وجود دارد. اردوغان، نخست وزیرترکیه، گولن را به دسیسه چینی علیه دولت خود متهم کرده است.

به گزارش جام، میلیون‌ها دانش‌آموز برای آمادگی امتحانات ورود به دانشگاه در این کلاس‌های خصوصی تحصیل می‌کنند. درآمد اصلی جنبش تحت رهبری گولن، موسوم به جنبش "خدمت" که سابقه ۵۰ ساله دارد، از این کلاس‌ها تامین می‌شود. براساس قانون مصوبه پارلمان ترکیه این کلاس‌ها از اول سپتامبر ۲۰۱۵ تعطیل خواهند شد. رجب طیب اردوغان می‌گوید که این قانون بخشی از اصلاحات در سیستم آموزشی ترکیه است.



آخرین وضعیت جسمی سید مهدی میرداماد/ تکذیب مرگ مغزی

به گزارش وارث، "حاج سید مهدی میرداماد" که شهرستان قم را به مقصد تهران ترک کرده بود که از آنجا به استان کرمان و سپس شهرستان شهربابک بیاید در بین راه، نرسیده به تهران دچار سانحه شدید رانندگی می‌شود که به شدت دچار آسیب دیدگی شده است.

طبق شنیده‌ها سید مهدی میرداماد پس از انتقال به بیمارستان مدت کوتاهی را در کما به سر برده است که به لطف خدا هم اکنون از حالت کما خارج شده است. یکی از نزدیکان حاج سید مهدی میرداماد گفت: حاج مهدی میرداماد دیشب دچار یک سانحه تصادف ساده شده است و هم‌اکنون ایشان در سلامت کامل بسر می‌برد و هیچ‌گونه مشکلی در حال حاضر حاج مهدی را تهدید نمی‌کند و همچنین اینکه ایشان دچار کما شده است، کاملا شایعه است.

هر آنچه باید درباره کریمه بدانید

درست زمانیکه به نظر می‌رسید اوکراین با سرنگون کردن "ویکتور یانوکوویچ" به آرامش رسیده، تنش‌‌ها بار دیگر در "کریمه" در بخش جنوبی این کشور که حامی روسیه است، بالا گرفت. مردان مسلح ساختمان‌های دولت محلی در کریمه را ضبط کرده و پرچم روسیه را برافراشتند. به گزارش فرارو به نقل از سی ان ان نوشت: تظاهرکنندگان موافق و مخالف به صورت گروهی شعار می‌دادند "کریمه، روسیه است" و جواب می‌شنیدند "کریمه، روسیه نیست". با توجه به اینکه این شبه جزیره به آستانه انفجار رسیده است، باید به پنج نکته‌ای که در مورد آن وجود دارد، توجه داشت.

1) کریمه از نظر قانونی بخشی از روسیه نیست اما پیش از این بوده است. کریمه با زمین‌های‌ کشاورزی غنی و دسترسی به دریای سیاه، صدها سال است که دارای منافعی برای مسکو بوده است. روسیه در سال 1954 که هم اوکراین و هم روسیه بخشی از شوروی سابق بودند، کریمه را به اوکراین داد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، کریمه تمایلاتی برای جدا شدن از اوکراین و پیوستن دوباره به روسیه داشت، اما قانون‌گذاران در اوکراین و کریمه به ماندن این منطقه به عنوان بخشی از اوکراین رای دادند.

2) بسیاری از روس‌ها هنوز در کریمه زندگی می‌کنند. در واقع سه گروه اصلی در کریمه وجود دارند: اوکراینی‌های قومی در شمال، روس‌ها در جنوب و گروه سومی در میانه که تاتار خوانده می‌شوند. این تاتارها از مخالفان جدی الحاق به روسیه هستند. 3) بخشی از نیروی دریایی روسیه در کریمه مستقر است. نیروی دریایی روسیه 230 سال است که در شهر بندری سرواستوپل کریمه پایگاه دارد. کشتی‌ها و زیردریایی‌هایی که در این منطقه مستقر شده‌اند دقیقا در شمال ترکیه قرار دارند و می‌توانند به دریای مدیترانه دسترسی داشته باشند و به خاورمیانه و حوزه بالکان نفوذ کنند.

(4کریمه پیش از این نقش حیاتی در تاریخ جهان داشته است. حتی اگر هیچ چیز در مورد جنگ کریمه ندانید، در مورد "فلورانس نایتینگل" شنیده‌اید، بنیانگذار پرستاری مدرن. در جنگ کریمه در دهه 1950 میلادی بود که وی به عنوان بانوی چراغ به دستی که از سربازان زخمی جنگ انگلیس، فرانسه و عثمانی در مقابل روسیه پرستاری می‌کرد، معروف شد. 5) البته "یالتا" را فراموش نکنید. زمانیکه جنگ جهانی دوم در سال 1945 به پایان خود نزدیک می‌شد، رهبران متحدین- "فرنکلین روزولت"، رئیس جمهوری آمریکا، "وینستون چرچیل"، نخست وزیر انگلیس و "ژوزف استالین"، رهبر شوروی- گردهم آمدند تا تقسیم اروپا را در دستور کار قرار دهند. این نشست در "یالتا" واقع در کریمه برگزار شد.

تصاویر زیبا از یک عروسی گروهی باشکوه

به گزارش جام، حدود 2500 زوج، مراسم عروسی خود را در "مرکز جهانی صلح" در شهر کاپ‌یونگی در کره جنوبی برگزار کردند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار