وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بخشی از حکومت وظیفه دارد از فرهنگ و اخلاق جامعه مراقبت و صیانت کند.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "علی جنتی" ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح امروز در مراسم آیین گشایش " نخستین فروشگاه قانونی کتاب الکترونیک"  سخن می گفت ضمن بیان این مطلب گفت:برای حرکت  بر اساس سند چشم انداز بیست ساله  همگامی  با پیشرفت های فنی روز اجتناب ناپذیر است.
 
وی افزود: راه اندازی فروشگاه قانونی کتاب الکترونیک از جمله اقدامات مهم و ضروری در حوزه نشر است و باید با حفظ شرایط تولید و نشر کتاب های کاغذی پاسخگوی نیازها و مطالبات اجتماعی در این حوزه  باشیم .
 
وزیر ارشاد ادامه داد : ما در دنیای به هم پیوسته و دایما در حال تحول زندگی می کنیم و نمی توانیم در چنین دنیایی خود را محصور سازیم زیرا بر اساس سند چشم انداز بیست ساله باید پیشرو باشیم.
 
وی تاکید کرد: باید با استفاده از فضای دیجیتال شرایط جدیدی را برای گسترش باورها و اعتقادات خود در تمام دنیا فراهم کنیم.
 
جنتی ادامه داد : با استفاده از دست آوردهای فن آوری های نوین می توانیم ویژگی های فرهنگ و تمدن دیرینه خود را به تمام دنیا معرفی و منتشر کنیم و نباید به مقوله فن آوری نگاه و برخورد منفی داشته باشیم.
 
وی ضمن تاکید بر استفاده صحیح و مناسب از دست آوردهای حوزه فن آوری های نوین اظهار کرد: نباید در این زمینه نگاه انفعالی داشته باشیم و همچنین نباید به آن با نگاه ممنوعیت و کار غیر قانونی برخورد کنیم.
 
جنتی ضمن تاکید بر مناسب بودن "فروشگاه قانونی کتاب الکترونیک" اظهار امیدوری کرد ؛ با راه اندازی این پروژه گشایشی در توسعه و ترویج فرهنگ و هنر کشورمان فراهم شود.
 
در این مراسم "سید عباس صالحی" ، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "فریدون" مدیر عامل فیدیبو fidibo، جمعی از مدیران و کارشناسان اتحادیه ناشران و کتابفروشان و برخی از مدیران و مسوولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار