در پی اقدام پارلمان روسیه در تایید اعزام نیروی نظامی به اوکراین، لیتوانی روز یکشنبه سفیر این کشور را از روسیه برای رایزنی فراخواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران بـه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛  در بیانیه وزارت امور خارجه لیتوانی آمده است این اقدام در واکنش به «اقدامات غیرقانونی روسیه علیه استقلال و حق حاکمیت اوکراین» صورت می گیرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه از پارلمان این کشور مجوز اعزام نیرو را به شبه جزیره کریمه اوکراین دریافت کرد. 

لیتوانی که در منطقه بالتیک قرار دارد به همراه لتونی و استونی در سال 1991 میلادی در پی فروپاشی شوروی سابق به استقلال رسیدند و در سال 2004 میلادی به عضویت ناتو در آمدند. این کشورها روابطی پرتنش با روسیه دارند و درباره اقدامات نظامی مسکو در منطقه حساسیت زیادی نشان می دهند. 

لیتوانی سال قبل در دوره ریاست دوره ای خود در اتحادیه اروپا نقش مهمی در تلاش ها برای امضای پیمان نزدیکی میان اتحادیه اروپا و اوکراین ایفا کرد.مخالفت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور برکنار شده اوکراین با امضای این پیمان باعث ایجاد تظاهرات خیابانی شد که نهایتا به برکناری ماه قبل وی از قدرت در این کشور انجامید. 

برچسب ها: مسکو ، روسیه ، لیتوانی ، احضار ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار