ییس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه گفت :حفظ و افزایش گونه­ های جانوری باعث احیای چرخه زیست محیطی در منطقه شکار ممنوع ژرف تربت حیدریه شد.


رییس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: افزایشسی و سه برابری قوچ و میش وحشی در منطقه شکارممنوع ژرف تربت حیدریه ، باعث شده است سلسله گوشت خواران حیات وحش در منطقه ژرف افزایش یابد به طوری که پلنگ نیز در ارتفاعات این منطقه مشاهده شده است که این امر نشان از احیای چرخه زیست محیطی دارد.

پشم چی تعداد قوچ و میش وحشی منطقه شکار ممنوع ژرف، چهارصد و سی رأس در امسال ذکر کرد و افزود: سیر قابل توجه صعودی این گونه ها در حالیست که در سال هشتاد و هشت فقط سیزده رأس قوچ و میش وحشی در این منطقه مشاهده شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه با اشاره به اقدامات حفاظتی این اداره کل گفت: امسال حدود دو تن علوفه خشک در منطقه شکار ممنوع ژرف این شهرستان توزیع شد.

پشم چی افزود:برای حفظ پرندگان وحشی در تربت حیدریه حدود صد و هفتاد کیلو گرم دان در مناطق ژرف این شهرستان پاشیده شده است.

منطقه شکار ممنوع ژرف در شرق تربت حیدریه و در حد فاصل بین شهرستانهای تربت حیدریه و زاوه قرار دارد.

گونه های شاخص جانوری این منطقه قوچ وحشی، گراز، گرگ، کفتار، روباه، شغال و پلنگ است و گونه های شاخص پرندگان این منطقه شامل کبک، تیهو، باغ غره، کبوتر وحشی و گنجشک سانان است./س

برچسب ها: شکار ، قوچ ، وحشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.