"آلفونسو کوارون" بهترین کارگردان و "دوازده سال بردگی" "استیو مک کوئین" "بهترین فیلم این دوره از آکادمی شدند.

به گزارش خبرنگارحوزه سینمای جهان  باشگاه خبرنگاران به نقل از هیتفیکس؛ به نظر می‌رسد آکادمی اسکار یکشنبه به "جاذبه" تمایل بیشتری داشت. "جاذبه" با دریافت هفت جایزه که شامل بهترین کارگردانی بوده یکی از برجسته ترین فیلمها در بین رقبای خود شناخته شد و این در حالی بود  که وقتی آکادمی جایزه‌های بهترین فیلمنامه‌ی اصلی، بهترین تدوین و غیره را بین شرکت کنندگان پخش می‌کرد، "دوازده سال بردگی" عالی‌ترین جایزه‌ یعنی جایزه بهترین فیلم را به "استیومک کوئین" یک کارگردان سیاهپوست اهدا کرد.  

"کوارون" اولین برنده لاتین در این بخش هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: "ساخت فیلم می‌تواند تجربیات دگرگون کننده‌ای داشته باشد و می‌خواهم از عوامل و دست‌اندرکاران"جاذبه" تشکر کنم، چون برای ما این فیلم تجربیات دگرگون کننده‌ای را در برداشت و البته که تجربه بسیار خوبی بود و اگر غیر از این بود فقط وقت تلف کردن می‌شد.   
 
"استیومک کوئین" هنگام دریافت جایزه‌اش که آنرا با تهیه کنندگان؛ فیلم از جمله برادپیت،دید، گاردنر، جرمی کلاینر و آنتونی کاتاگاس تقسیم کرد گفت: "فقط نباید نجات پیدا کرد باید زنگی کرد این میراث سالومون نورشاپ است.  

"دوازده سال بردگی" با شکست حریفان بزرگ خود به این جایزه دست یافت و تا قبل از اینکه "ویل اسمیت" پاکت برنده را باز کند، اسم برنده‌ی این جایزه یک راز بزرگ بود.

 

مک کویین در مصاحبه‌های پیشین‌اش گفته بود: داستان درباره آفریقایی- آمریکایی‌هانیست بلکه درباره آمریکایی‌هاست.   
 
باید با نژاد پرستی مقابله کرد و به حقوق دیگران احترام گذاشت، باید از گذشته درس بگیریم تا بتوانیم قدم در آینده بگذاریم. این فیلم داستان نجات پیدا کردن از مخمصه‌های هولناک است. سالومون نورشاپ به خاطرعشق نجات یافت.
 
"دوازده سال بردگی" همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد.   
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.