حجت‌الاسلام والمسلمین "موسوی مقدم" گفت: برنامه‌سازان با بحث‌های اقتصادی خود باید همراه با مخاطب و جامعه خود پیش روند تا تضادی در ذهن مردم پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون  باشگاه خبرنگاران حاضر در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو در نشست اختتامیه همایش رادیو و اقتصاد در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که با حضور دبیر شورای اقتصاد، "محمدحسین صوفی"، معاون صدا و حجت‌الاسلام والمسلمین "رمضانعلی موسوی مقدم"، قائم مقام صدا وسیما و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان کشوری برگزار شد، رادیو به عنوان یک رسانه پیش‌تاز و توانمند در برقراری ارتباط با مخاطب و مسئولان در حوزه اقتصاد امروز از شانزده برنامه ساز و 6 کارشناس فعال در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 



بنابر این گزارش بیش از یک هزار کارشناس رادیویی در این همایش حضور داشتند که با بررسی 125 رشته تخصصی اقتصاد و حوزه اقتصاد مقاومتی و نیز با توجه به همکاری 434 کارشناس با رسانه رادیو اقتصاد به همراه دیگر شبکه‌های رادیویی توانستند به موفقیت قابل توجهی دست یابند.  
 
در ادامه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین  رمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام صدا وسیما گفت: گروه‌های برنامه‌ساز در حوزه رادیو خوب و سریع خود را با عناوین اقتصادی وقف دادند و از همه مدیران و فعالان این حوزه تشکر می‌کنم.  
 
وی ادامه داد: جلسه امروز فرصت مناسبی برای بررسی مباحث اقتصادی است که در حوزه رسانه ملی به آن پرداخته‌اند. 

موسوی مقدم تصریح کرد: به دلیل تنوع و گستردگی رسانه های مجازی، رادیو و تلویزیون در همه زمینه‌ها باید توانمند عمل کند که خوشبختانه در حوزه اقتصاد به عنوان یک حوزه قابل توجه هر دو رسانه دیداری وشنیداری موفق بودند.  
 
وی ادامه داد: در کنار این موفقیت گنجاندن سبک و اسلوب هنری و پیام‌رسانی به مخاطب و باور پذیری آن بحث دشوار و قابل اجرایی است. اقتصاد بحثی مهم بوده که رسانه  باید بتواند به طوری درآن وارد شود تا به باور پذیری مردم لطمه‌ای وارد نشود.  
 
قائم مقام صدا و سیما اظهار داشت: اگر اصول فرهنگ سازی در رسانه با حوزه عملکردی متفاوت باشد، بی‌اعتمادی مردم نسبت به جامعه ورسانه ملی را به دنبال خواهد داشت.
 
وی افزود: تضاد فکری مشکل بزرگی در بازار اقتصاد را به وجود می‌آورد که اگر رسانه و بازار با یکدیگر همگام نباشند ایجاد خلائی بزرگ  در جامعه احساس می‌شود.  
 
موسوی مقدم تصریح کرد: همواره باید کارشناسان وبرنامه سازان رادیویی و تلویزیونی پاسخگوی سوالات مردم در حوزه اقتصاد باشند تا هر آنچه که گفته می‌شود مخاطب دیده و عملکرد آن را لمس کند.  
 
بنابراین گزارش "محمد حسین صوفی" معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بیش از هزار کارشناس اقتصادی در شبکه‌های متفاوت رادیویی گفت: بیش از هزار کارشناس اقتصادی در برنامه‌های رادیویی حضور دارند و از دو شبکه رادیویی بیش از 25شبکه رادیویی مشغول تولید وپخش انواع برنامه‌ها درحوزه اقتصاد هستند.
 
وی افزود: رسانه ملی نسبت به افزایش حجم برنامه‌های اقتصادمحور اقدام کردند و بیش از  100 عنوان برنامه با این محوریت تولید وپخش شده است.
 
معاون صدا با اشاره به سال جدید که سالی حساس ومهم برای اقتصاد کشور خواهد بود، تصریح کرد: سال 93 سالی سرنوشت ساز درحوزه اقتصاد خواهد بود ورسانه ملی این آمادگی را دارد که برای اجرای دوم هدفمند کردن یارانه‌ها ونیز اقتصاد مقاومتی نهایت تلاش خود را انجام دهد که این امر خود یک حرکت جهانی است.
 
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران سیدعباس موسوی تبار دبیر شورای اقتصاد وهمایش ونیز مدیر شبکه رادیوی اقتصاد گفت: با توجه به 125 رشته تخصصی در حوزه اقتصاد امروزاز 16 برنامه‌ساز و6 کارشناس فعال کشور تقدیر شد که این مساله خود نشان از فعالیت رادیو در حوزه اقتصاد ونیز اقتصاد مقاومتی است.  
 
به گزارش خبرنگارحوزه رادیوتلویزیون باشگاه خبرنگاران در پایان این مراسم از برنامه‌سازان موفق حوزه اقتصاد تقدیر وتشکر به عمل آمد که اسامی آنها به شرح زیراست:  
 
در حوزه کارشناسی، رضا محمد کاظمی، مجید رضایی،‌حسین راه‌فر، محمد نظر پور
 
درحوزه کارشناس مجری، امیر حسین راسخ، هومن خلیقی
 
در حوزه صدا برداری، محسن فراهانی، هدیه سیفی‌کار
 
درحوزه گزارش‌گری رادیو: ناصر یوسفیان، علی رشیدی 

در حوزه گویندگی: حمید رضا رضایی، حمید رستگار دولت، پریسا مبتدی 
 
در حوزه نویسندگی وتهیه کنندگی، مهرگان سواد کوهی 

درحوزه کارشناسان اقتصادی: ساسان شاه‌ویسی، رامبد باران دوست،بیژن عبدی، محمد حسن قدیری ابیانه و سید حسن افتخاریان از برگزیدگان حوزه اقتصاد بودند.  
 
در پایان این گزارش شبکه رادیویی ایران به عنوان شبکه برتر فعال در حوزه اقتصاد تقدیر و تشکر کرد.


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: تضاد ، فرهنگ ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.