جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه آخرین تحولات مرتبط با بحران سوریه را بررسی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، در دیدار "حسین امیر عبداللهیان " معاون وزیر امور خارجه ایران با "میخائیل بوگدانوف"، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور در مسکو بر ادامه مسیر سیاسی تا حل بحران در سوریه تاکید شد .

امیرعبداللهیان پس از دو ساعت رایزنی های فشرده با همتای روس خود در مصاحبه با خبرنگاران گفت : تهران و مسکو قویا به حمایت از مردم سوریه و تلاش ها برای بازگشت آرامش و طی کردن مسیر دموکراتیک در این کشور ادامه خواهند داد .

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه افزود : در مذاکرات مربوط به سوریه ، حساب معارضان سیاسی معتقد به راهکاری سیاسی و غیرنظامی از گروههای مسلح ، تروریستی و تکفیری جداست و تنها راه حل بحران سوریه نیز سیاسی است .

وی تاکید کرد: برخی ها که با توسل به راههای امنیتی و نظامی به دنبال حل بحران سوریه هستند باید خطای سه سال گذشته را تکرار نکنند و مسایل را از راه سیاسی پیگیری کنند .

امیرعبداللهیان همچنین گفت : در این رایزنی ها درباره مهمترین مسایل در حوزه غرب آسیا و شمال آفریقا نیز گفتگو شد و این رایزنی ها ادامه خواهد داشت .

میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه هم با ابراز علاقه عمیق برای ادامه رایزنی ها با جمهوری اسلامی ایران درباره مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی گفت: درجریان ملاقات امروز درباره تحولات پیچیده خاورمیانه و شمال آفریقا رایزنی شد. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه اطلاع از تحلیل مشترک و نگاه مشترک دو کشور در درک همکاری های آتی در تحولات منطقه ای و بین المللی اهمیت دارد تاکید کرد : موضوعات پیچیده مرتبط با سوریه در این رایزنی ها به صورت ویژه بررسی شد .

بوگدانوف که به نمایندگی از روسیه در مذاکرات ژنو 2 نیز حضور داشت تصریح کرد : روسیه معتقد است هیچ جایگزینی برای حل سیاسی بحران سوریه وجود ندارد و سایر طرف ها باید به سوری ها برای یافتن راههای درست پایان مناقشه در این کشور کمک کنند .

نشست با خبرنگاران از دیگر برنامه های امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه کشورمان در مسکو خواهد بود .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار