مریلا زارعی در مراسم تقدیر سازمان فرهنگی هنری شاهد و ایثارگران از عوامل فیلم "شیار 143" گفت: موسیقی‌ای که من را برای ایفای نقش الفت کوک کرد به واقع مناجات سحرگاه ماه مبارک رمضان و اذان‌های هنگام افطار بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست تقدیر سازمان فرهنگی هنری شاهد از عوامل فیلم "شیار143"؛ در این نشست "صاحبه روحانی" همسر رییس‌جمهوری و "زهرا رسولی" همسر شهیدی ریاست عالی بنیاد شهید و معاون همسر رییس‌جمهور، "نرگس آبیار" کارگردان، مریلا زارعی" بازیگر، ابوذر پورمحمدی و "محمدحسین قاسمی" تهیه کنندگان فیلم سینمایی "شیار143" در این محفل حضور داشتند.
 
 این فیلم در میان جمعی از مادران شهدای کشورمان به نمایش درآمد و پس از آن همسر رییس جمهور، معاون وی و مادر شهید "ایرج امیری" برای تقدیر از عوامل فیلم سینمایی "شیار 143" به روی سن آمدند.
 
"مریلا زارعی" پس از گرفتن لوح ارسال شده از سوی ریاست محترم جمهور، تندیس و هدیه در نظر گرفته شده گفت: خدا را شاکرم که فرصتی عطا کرد تا بتوانم قطره‌ای از دریای احوال مادران شهید کشورم را به تصویر بکشم. در ابتدای این کار با خدای خود معامله کردم و انتظار دیده شدن این فیلم را نداشتم. در لحظه لحظه‌های این بازی از تمام شهیدان کمک گرفتم تا بتوانم به نیکی این نقش را به تصویر بکشم. من یک بازیگرم و لباس یک نقش را بر تن کردم و تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا قداست و پاکی این نقش را لحظه لحظه نگه دارم.

زارعی در خصوص پیدا کردن و حفظ ریتم نقش خود اظهار داشت: در ابتدای همه کارهایم موسیقی‌ای را با آن اثر تطبیق می‌دهم تا بتوانم به درستی نقشم را پیدا کنم. موسیقی‌ای که من را برای ایفای این نقش کوک کرد به واقع مناجات سحرگاه ماه مبارک رمضان و اذان‌های هنگام افطار بود.
 
وی افزود: شاید این حرف از زبان من که در عالم هنر فعالیت می‌کنم به گونه ای دیگر برداشت شود که من همیشه از گفتن این‌گونه حرف‌ها فرار کرده ام، اما بعد از بازی در این نقش فضایی ایجاد کرد، دل‌هایی را به دست آورد که این اجازه را به خودم دادم تا این احساسات خود را به زبان بیاورم.
 
زارعی ادامه داد: شکل‌گیری این اثر تنها بر عهده کارگردان و تهیه کننده آن نبوده و عوامل دیگری هم در جلو و پشت صحنه در این موفقیت سهم داشته‌اند. گلاره عباسی بازیگر این اثر تأثیرگذاری بسیاری را در سکانس پایانی "شیار143" برای من به همراه داشت و ما تنها به نمایندگی از این دوستان مهر شما را دریافت می کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: شاید دیگر چنین نقشی را ایفا نکنم و این بازی توشه ای برای باقیات و صالحات من باشد. امیدوارم بتوانم در دیگر نقش هایی که به تصویر می کشم موفق باشم.

در ادامه "نرگس آبیار" نویسنده و کارگردان توانمند این اثر پس از دریافت لوح و تندیس و هدیه گفت: خوشحالم در این محفل حضور دارم و احساسات مادران شهید را در این فضا احساس کردم. تقدیرهای بسیاری از ما در جهت تولید این اثر شده که فکر می کنم این تقدیرها را ما باید از مادران و خانواده شهیدان به جا آوریم.
 
بازیگر نقش "اُلفت" ادامه داد: من برای به تصویر کشیدن صبوری مادران شهیدان کار خاصی نکردم و تنها گامی کوچک برای این عزیزان برداشتم، امیدوارم توانسته باشم صبوری این مادران را که عزیزان خود را فدای این خاک و سرزمین کردند به تصویر بکشم.
 
گفتنی است تابلو هنری خطاطی مزین به عقیق و فیروزه ساخته دست یک جانباز از سوی دانش پژوهان شاهد و ایثارگر به "نرگس آبیار" تقدیم شد.
 
در پایان از "ابوذر پورمحمدی" و "محمدحسین قاسمی" تهیه کنندگان این اثر تقدیر  به عمل آمد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار