رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: تاکنون سازمان محیط زیست تنها متولی محیط زیست بوده است، ولی اکنون باید تمام جامعه را درگیر محیط زیست کنیم و بدانیم که مردم هم می توانند و باید نگهبانان محیط زیست خود باشند.

عباس میرزا کریمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در کلان شهر تهران به دلیل آلودگی زیاد، سخن از انتقال پایتخت است؛ اما انتقال به کجا و چگونگی آن معضل بزرگی است.

وی ادامه داد: محیط زیست شهرستان دماوند را اگر نابود کنیم، دیگر دماوند دومی وجود ندارد و گزینه دیگری برای دماوند مناسب نیست و اگر محیط زیست را نابود سازیم، دیگر نمی توانیم آن را احیا کنیم.

میرزا کریمی افزود: دست همکاری همه عزیزان را به گرمی می فشاریم و انتقادات و پیشنهادات شما را به عنوان راهکارهای زیست محیطی می پذیریم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از تشکیل شورای مرکزی حفظ محیط زیست در دماوند در راستای پاسداری از منابع خدادادی خبر داد و افزود: تا چندی پیش افکار عمومی بر این باور بود که حفظ محیط زیست تنها وظیفه سازمان محیط زیست است.

وی ادامه داد: همه ما با انجام وظایف خود در زمینه حفظ محیط زیست، محیط ‌‌بان زمین و محیط زیست منطقه و کشور خود هستیم.

میرزا کریمی شعار محیط زیست دماوند را «محیط زیست دماوند؛ شرف ملی» خواند و افزود: اخیرا با تشکیل شورای مرکزی حفظ محیط زیست، کارهای مفیدی را آغاز کردیم و این شورا، دوم اردیبهشت سال 93 به طور رسمی آغاز به کار می کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.