استاندار قم در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان بر ضرورت استفاده دستگاه‌ها از خدمات هویتی و آمارهای به روز ثبت احوال تاکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان قم با اشاره به جایگاه مهم ثبت احوال اظهار کرد: این نهاد حاکمیتی عهده‌دار وظایف خطیری در زمینه تنظیم و حفاظت از اسناد هویتی افراد جامعه است.

استاندار قم با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های به وجود آمده در ثبت احوال کشور، از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تسهیل خدمات به مراجعین تقدیر کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از فرایندهای مربوط به ثبت وقایع حیاتی در کشور و استان قم به صورت مکانیزه و آنلاین انجام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تجهیز این نهاد حاکمیتی به تکنولوژی‌های روز افزود:‌ باید تلاش شود ثبت همه وقایع به دقت و لحظه‌ای انجام شود.

صالحی‌منش آمار ثبت شده در این سازمان را دقیق و قابل اتکاء دانست و افزود: ‌مدیران باید در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود از این آمار متقن استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به اجرای طرح پایلوت کارت هوشمند ملی الکترونیکی در استان قم گفت: صدور کارت‌های جدید به عنوان سرآغاز فصل جدیدی از خدمات رسانی ثبت احوال، دارای مزیت‌های فراوانی است که باید زمینه استفاده از این مزیت‌ها فراهم شود.

وی هم‌چنین با قدردانی از مجموعه تلاش‌های صورت گرفته در راستای افزایش ضریب سلامت، ماندگاری و ایمنی اسناد سجلی، امنیت را مهم‌ترین مزیت کارت‌های ملی الکترونیکی دانست و افزود: امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌ها، صدور کارت هوشمند ملی در سراسر کشور فراگیر شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: قم ، ثبت احوال ، آمارها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.