همه‌پرسی درباره وضعیت کریمه ممکن است تا قبل 30 مارس برگزاری شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، روسیا الیوم در خبری فوری به نقل از نخست وزیر کریمه گزارش داد: همه پرسی درباره وضعیت شبه جزیره کریمه ممکن است تا قبل 30 مارس برگزاری شود. 

نخست وزیر جمهوری خودمختار کریمه "سرگئی آکسیونوف" اعلام کرد : همه‌پرسی درباره وضعیت شبه جزیره کریمه ممکن است تا قبل از 30 مارس انجام پذیرد.

وی که در نشستی مطبوعاتی در "سیمفروپول"  پایتخت جمهوری خودمختار کریمه سخنرانی می‌نمود اعلام کرد : تصمیم نهایی برای زمان اجرای همه‌پرسی در جلسه شورای عالی جمهوری خودمختار کریمه که قرار است تا پایان هفته جاری تشکیل گردد ، گرفته خواهد شد.

وی همچنین گفت : اخلالگران نخواهند توانست کریمه را بی‌ثبات کنند و وضعیت امنیتی در کریمه تحت کنترل کامل دولت می‌باشد.

شایان ذکر است که پارلمان کریمه در پایان ماه گذشته تصمیم گرفت که اجرای همه‌پرسی برای خودمختاری کامل این شبه جزیره در تاریخ 25 ماه مه انجام پذیرد ، اما پس از آن ریاست شورای عالی جمهوری کریمه تصویب کرد که همه‌پرسی تا 30 مارس انجام پذیرد.

همچنین در خبری دیگر خبرگزاری رویترز اعلام کرد پارلمان اوکراین توافقنامه دریافت وام 610 میلیون یورویی از اتحادیه اروپا را تصویب کرد. 

دو طرف سال 2013 در این زمینه توافق کرده بودند اما این توافق در دوره ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور برکنار شده این کشور به تصویب پارلمان نرسید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار