همایش «مردم برای احیای زاینده رود»با حضور کارشناسان و فعالان اقتصادی و زیست محیطی روز چهارشنبه 14 اسفند در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، مسوول کارگروه آب کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان به اعلام این خبر گفت:هدف از برگزاری این همایش ارایه راهکارها برای احیای رودخانه زاینده رود و اطلاع رسانی از عوامل خشکی آن و همچنین مسوولیت مردم در حفظ و حراست از رودخانه است.

«مهدی بصیری» افزود:در این همایش از مسوولان استان ،شهری و عموم مردم دعوت شده تا راهکارهای احیای رودخانه تمدن ساز زاینده رود مورد بررسی قرار گیرد.

وی برگزاری نشست تخصصی با حضور اساتید دانشگاه،نمایندگان مجلس و مسوولان را یکی از بخش های همایش ذکر کرد و گفت:نمایشگاهی از عکس های رودخانه زاینده رود در گذر زمان نیز در حاشیه همایش برپاست.

مسوول کارگروه آب کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان زاینده رود را مهمترین رودخانه دایمی فلات مرکزی ایران برشمرد که طی 13 ساله اخیر با خشکی های متناوب روبرو شده و افزود:این رودخانه علاوه بر تامین آب شرب استان و استان های همجوار نقش موثری در حفاظت از محیط زیست اطراف این رودخانه نیز داشته است.

بصیری مدیریت جامع رودخانه از سرآب تا پایاب را یکی از مهمترین راهکارهای احیای این رودخانه عنوان کرد و گفت:جلوگیری از برداشت های غیر قانونی از رودخانه،احقاق حقوق حق آبه داران و رعایت عدالت صرفه جویی در زمان خشکسالی در تمام بخش های رودخانه از جمله راهکارهای احیای این رودخانه برشمرد.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه آب اتاق اصفهان گفت: این کارگروه در 40 هفته هر شنبه شب جلسات کارشناسی با حضور اساتید دانشگاه ،مسوولان و کارشناسان آب منطقه ای ،نمایندگان مجلس ،اعضای شورای شهر و فعالان اقتصادی در ساختمان شماره دو اتاق اصفهان برگزار کرد.

وی افزود:نتایج این جلسات در قالب سه بخش راهکارهای کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت در همایش ارایه می شود.

همایش مردم برای احیای زاینده رود چهارشنبه 14 اسفند از ساعت 16 الی 19 در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان واقع در میدان فیض برگزار می شود./س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.