نماینده دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله گرفتن از بودجه نفتی و کاستن از وابستگی کشور به آن، محقق کننده اقتصاد مقاومتی است.

 

ˈحمیدرضا مشهدی عباسیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: اساس فلسفه مدّنظر مقام معظم رهبری در این موضوع، جلوگیری از اسراف است.

وی گفت: برخی اقتصاد مقاومتی را با ریاضتی که هم اینک در اقتصاد برخی کشورهای اروپایی اعمال می شود یکی می دانند، در حالی که هیچ سنخیتی با هم ندارند.

مشهدی عباسی افزود: در اسلام و آموزه های ناب اسلامی نیز توصیه و تاکید فراوان بر جلوگیری از اسراف شده و این موضوع باید در عرصه های مختلف فرهنگ سازی و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان، شرایط روز کشور ایجاب می کند تا علاوه بر جلوگیری از اسراف به سمت خودکفایی تولید محصولات مختلف، راه اندازی هر چه سریعتر پروژه های بر زمین مانده، خودگردانی کشور از نظر بودجه و فاصله گرفتن از بودجه وابسته به نفت برویم.

نماینده دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در نوروز 92 در باب ˈحماسه اقتصادیˈ در قالب کمیته های مختلفی در سطح وزارتخانه ها تعریف شده است.

وی بیان کرد: توجه به تولید و حمایت از سرمایه گذاری که دغدغه تولید و اشتغال را دارند و بسیاری نکات دیگر، همگی در چارچوب مقوله اقتصاد مقاومتی می گنجد که انتظار می رود مسؤولان توجه لازم به آنها مبذول دارند.

مشهدی عباسی ابراز امیدواری کرد؛ با فرهنگ جدیدی که مقام معظم رهبری پایه گذار آن هستند به سمتی برویم که تحریم ها و فشارهای کشورهای زورگو و فرصت طلب را خنثی کنیم./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.