تجربه ثابت کرده است که برای دستیابی به توسعه ی اجتماعی پایدار به همیاری تک تک افراد جامعه نیاز است داوطلبان سلامت در راه مشارکت مردم در تامین و توسعه سلامت جامعه قدم گذاشته اند .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان؛دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کارگاه اهدای خون ویژه داوطلبان سلامت اظهار داشت: در برنامه داوطلبان سلامت ما به دنبال توانمند سازی مردم برای مشارکت بیشتر آنان در بهبود سلامتی خودشان هستیم و یکی از اصول اساسی در تغییر رفتار بهداشتی مردم این است که به آنان نقش بیشتری برای بهبود سلامت خودشان بدهیم.

وی تصریح کرد :یکی از مواردی که داوطلبان سلامت می توانند در جهت ارتقاء سلامت جامعه گام بردارند ترویج فرهنگ اهدای خون در سطح جامعه است .

دکتر صانعی مدیر کل سازمان انتقال خون استان سیستان و بلوچستان نیز ضمن تقدیر از همیاری داوطلبان سلامت در مشارکت و ترویج اهدای خون سالم خاطر نشان کرد،خون ماده زنده ای است که نجات دهنده زندگی است و بسیاری از بیماران در صورت دریافت خون می توانند سلامت خود را باز یابند .

وی بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور، آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح، بیمارانی که تحت عمل جراحی های بزرگ قرار می گیرند، بیماران سرطانی و مادران مبتلا به خونریزیهای شدیدرا از جمله افرادی ذکر کرد که نیازمندان اصلی تزریق خون می باشند.

دکتر صانعی تصریح کرد مهارتهای داوطلبان سلامت و نقش مشارکتی آنان جهت ارتقاء سلامت در بین مردم به ما کمک خواهد کرد تا شاهد اهدای خون توسط مردم در سطح استان باشیم .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.