بر اساس یک تحقیق جدید، یک سوم زنان در اتحادیه اروپا مورد تعرض جسمی یا جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، یک تحقیق جدید نشان داد که از هر سه زن ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک نفر دست کم از سن پانزده سالگی در مورد تعرض جسمی یا جنسی قرار گرفته است.

گزارش آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا در مورد خشونت علیه زنان که روز چهارشنبه (۱۴ اسفند، ۵ مارس) منتشر شد، نشان می‌دهد حدود ۳۳ درصد زنانی که در کشورهای عضو این اتحادیه زندگی می‌کنند یعنی حدود ۶۲ میلیون نفر در طول عمر خود قربانی خشونت شده‌اند.

در این تحقیق که بر اساس مصاحبه با ۴۲ هزار زن بین ۱۸ تا ۷۴ سال انجام شد، از شرکت کنندگان در مورد تجربیات آنها در زمینه روبرو شدن با آزار و اذیت فیزیکی، جنسی و روانی سوال شد.

مورتن جاروم مدیر آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا گفت: «چیزی که نمایان شده است تصویری از تعرض گسترده‌ است که زندگی بسیاری از زنان را تحت تاثیر قرار داده اما به شکل قاعده مندی به مسئولین گزارش نشده است.»

بر اساس این گزارش، از هر ۱۰ زن ۱ نفر از سن ۱۵ سالگی با خشونت جنسی روبرو شده و از هر ۲۰ زن نیز یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

علاوه بر این، ۲۲ درصد کسانی که در این تحقیق مشارکت داشتند گفتند که شریک عاطفیشان آنها را مورد خشونت جسمی یا جنسی قرار داده و ۶۷ درصد نیز اظهار داشتند که اقدام خشونت بار علیه خود را به پلیس گزارش نداده‌اند.

حدود ۵۵ درصد شرکت کنندگان نیز اظهار داشتند که در محیط کار خود مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

دانمارک، فنلاند و سوئد بدترین کشورها در اروپا در زمینه خشونت علیه زنان هستند. به ترتیب ۵۲، ۴۷ و ۴۶ درصد زنان در کشورهای مذکور مورد خشونت واقع شده‌اند.

۴۴ درصد زنان انگلیسی نیز از تجربه روبرو شدن با خشونت خبر داده‌اند که این امر کشور انگلیس را در رتبه پنجم قرار می‌دهد.

دفتر آمار ملی انگلیس پیشتر در ماه فوریه گزارش داد که ۳۰ درصد زنان و ۱۶.۳ درصد مردان در بریتانیا یعنی حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار زن و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مرد از حول و حوش ۱۶ سالگی با خشونت خانگی روبرو شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار