نشست مشترک وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسی با موضوع برنامه‌ریزی در زمینه وضعیت مراکز مشاوره ازدواج و خانواده و بررسی چگونگی ادامه فعالیت مراکز مشاوره دارای پروانه از سازمان ملی جوانان سابق برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در این نشست که با حضور محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، محمد حاتمی معاون نظارت حرفه ای و امور کمیسیون های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و مریم نجابتیان مدیر گروه مشاوره وزارت ورزش و جوانان برگزار شد مصوبات ذیل به امضای طرفین رسید.

1.       وزارت ورزش و جوانان موظف است لیست مراکز مشاوره دارای مجوز از سازمان ملی جوانان (اعم از حقیقی و حقوقی) همراه با سابقه فعالیت را به سازمان نظام اعلام نماید تا پروانه و صلاحیت این مراکز از سوی نظام مورد بررسی قرار گرفته و مجوز فعالیت آن‌ها صادر گردد.

2.       کمیسیونی در سازمان نظام تشکیل می‌شود تا به بررسی صلاحیت مراکز مشاوره دارای مجوز از سازمان ملی جوانان سابق، مطابق ضوابط سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، بپردازد. اعضاء کمیسیون با معرفی معاونت امور کمیسیون‌ها و حکم رییس سازمان انتخاب می‌شوند یک نفر نماینده نیز به نمایندگی از طرف معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در کمیسیون شرکت می‌نماید.

3.        بررسی صلاحیت مراکز یاد شده در مدت یک ماه از تاریخ 20 فروردین 1393 تا تاریخ 20 اردیبهشت 1393 انجام خواهد شد.

4.       مراکز دارای مجوز از سازمان ملی جوانان سابق اعم از مراکز مشاوره حقوقی و مراکزی که مدیر آنها پروانه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را ندارند، بایستی یک نفر را که پروانه صلاحیت تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را دراد به عنوان مدیر فنی معرفی کنند.

5.       مراکزی که برای فعالیت در حوزه مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده مورد تأیید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و اداره‌کل برنامه‌ریزی ازدواج و تحکیم خانواده وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته‌اند، بایستی دوره‌های آموزشی مشاوره همسرگزینی و آموزش‌های همسران جوان را که از طرف معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان و با هماهنگی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار می‌شود بگذرانند و پس از آن فعالیت خود را شروع نمایند.

6.       مراکز با سابقه دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره که می‌خواهند در حوزه مشاوره ازدواج و آموزش همسران فعالیت کنند نیز ملزم به اجرای رویه‌ها و اجرای بسته‌های آموزشی مندرج در بند 5 هستند.

7.       تابلو مراکز مشاوره ازدواج و خانواده با آرم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و آرم وزارت ورزش و جوانان تهیه و در سردر مراکز نصب می‌شود.

8.       نظارت تخصصی بر کلیه مراکز مشاوره اعم از ازدواج و خانواده و یا مراکزی که در سابق از سازمان ملی جوانان مجوز دریافت کرده‌اند بر عهده سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می‌باشد و می‌بایست قوانین اخلاق حرفه‌ای و تخصصی را رعایت نمایند.

9.   حمایت، نظارت عمومی و اجرایی بر مراکز مشاوره ازداوج و نیز ارزیابی دوره‌ای عملکرد آنها بر عهده معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان است.

برچسب ها: مصوبات ، مشترک ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار