در حضور "آيت الله هاشمي رفسنجاني"، توافقنامه "پروفسور سميعي" و "دكتر باقر لاريجاني" براي تشكيل بورد بين المللي جهت ايجاد بستري براي همكاري‌هاي بين المللي و تأسيس دانشگاه مجازي آزاد اسلامي بين المللي در اروپا به امضا رسيد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در حضور "آيت الله هاشمي رفسنجاني"، توافقنامه "پروفسور سميعي" و "دكتر باقر لاريجاني" براي تشكيل بورد بين المللي جهت ايجاد بستري براي همكاري‌هاي بين المللي و تأسيس دانشگاه مجازي آزاد اسلامي بين المللي در اروپا به امضا رسيد.



پروفسور سميعي كه به تازگي استاديار افتخاري دانشگاه آزاد اسلامي شد، عصر ديروز با رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي اين دانشگاه ديدار و گفتگو كرد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار تلاش براي گسترش علم و دانش در ايران را وظيفه همه كساني دانست كه عرق ديني و ملي دارند و از امكانات مادي، معنوي و شخصيتي برخوردارند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان چگونگي و چرايي تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي و شرح جلسه خويش با امام راحل در اينباره، به دستاوردهاي وسيع كمّي و كيفي اين دانشگاه در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: موج تقاضاي مردم براي تحصيل فرزندانشان، ما  را مصمم به گسترش آن كرد، به گونه اي كه كلاسهاي اين دانشگاه در مساجد، مدارس و فضاي هاي خالي ادارات آغاز شد و امروز تقريباً در همه شهرهاي ايران بهترين ساختمانهاي آموزشي را دارد.

رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي وجود 450 مركز و واحد، 1ميليون و 700 هزار دانشجو، 52 هزار نفر استاد و مربي و فضاهاي مناسب آموزشي، آزمايشگاهي، ورزشي، فرهنگي و رفاهي را از جمله امكانات و امتيازهاي اين دانشگاه دانست و گفت: افق آينده ما براي تقويت تحصيلات تكميلي و تحقيقات دانشگاهي روشن است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني، توجه به طرحهاي دانش بنيان را از برنامه‌هاي ديگر دانشگاه آزاد اسلامي خواند و گفت: بايد با تجاري كردن طرحها و ابتكارات و اختراعات دانشگاهيان، فاصله صنعت و دانشگاه را از بين ببريم، چون اين دو مكمل همديگر براي رونق اقتصاد است.

پروفسور سميعي نيز با تأكيد بر سابقه علم و دانش ايرانيان در تاريخ، گفت: عقيده من هميشه اين است كه غربي‌ها بايد براي تحقيقات و مدارك علمي و پزشكي به ايران مراجعه نمايند.

وی با تأكيد بر كارهايی كه آيت الله هاشمي رفسنجاني انجام داده است، گفت: خدمتي كه شما به جامعه كرده‌ايد، هنوز شناخته شده نيست و نسل هاي بعدي متوجه مي‌شوند كه چه كارهاي بنياني در زمان شما انجام گرفته است.

پروفسور سميعي فارغ التحصيلان و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي را سرمايه ارزشمند براي ايران دانست و گفت: مسؤولان دانشگاه اين عده جوان را از خيابانها به دانشگاه آوردند كه مطمئناً در آينده تاريخ، مايه سرافرازي ايرانيان هستند.



وی افزود: اقبال مردم در جريان نام نويسي شما براي انتخابات، نشان از محبوبيت و جايگاه والاي شما در قلوب مردم دارد.

در ادامه اين ديدار پروفسور سميعي و دكتر باقر لاريجاني، قائم مقام رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در حوزه پزشكي و رئيس شوراي راهبردي پزشكي، توافقنامه تشكيل بورد بين المللي جهت ايجاد بستري براي همكاري‌هاي بين المللي و تأسيس دانشگاه مجازي آزاد اسلامي بين المللي در اروپا را امضاء كردند و آيت الله هاشمي رفسنجاني بر پيگيري اين امر مهم براي ارتقاء آموزش كشور در حوزه پزشكي تأكيد كرد.   

انتهای پیام/          

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار