استاندار اصفهان: چهارمين دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان را عميق تر و با تنوع بيشتر برگزار نماييد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در مراسم افتتاح ‌سومین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان در سالن شیخ بهایی شهرداری شاهین‌شهر از كودكان به عنوان آينده سازان نهضت جهاني اسلام نام برد و افزود: مطابق با فرمايش رهبر فرزانه انقلاب كودكان ذخيره ارزشمند جامعه هستند كه قرار است منادي صلح و دوستي وبرادري باشند.

وي اظهار داشت: هرگاه نام اصفهان، شهر گنبدهاي فيروزه‌اي و پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي به میان می‌آید ناخودآگاه دنیايی از ظرافت هنری در ذهن ها نقش مي بندد.

رسول زرگرپور با بيان اينكه هنرمندان زیادی در این خطه پاک رشد کرده‌اند، خاطر نشان كرد: اصفهان هم‌اکنون مهد هنرهای خاصی شده است و از آن جمله هنر سرايش شعر و عرصه شاعري است كه قدمتي ديرينه دارد.

وي با تأكيد بر اينكه بالندگي آينده ريشه در نشاط و پويايي كودكان دارد، ادامه داد: متأسفانه سهم ادبیات کودک و نوجوان، آن‌گونه که شایسته و بایسته است، شناخته نشده است.

استاندار اصفهان با ابراز نگراني از اينكه اين خشونت‌ها در کودکان ما نهادینه شود و بي احساسي و بي توجهي به معنويت قاعده گردد،‌ تصريح كرد: بی‌تردید شعر کودک تأثیرگذارترین مقوله در معرفت‌سازی کودکان در نظام آرمان‌گرای اسلامی ماست.

وي ارسال بیش از 1700 اثر از 3000 کودک به دبیرخانه سومین جشنواره ملی شعر کودکان و نوجوانان و همكاري شاعران بزرگ با آن را نشان موفقیت این جشنواره دانست.

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه جشنواره فیلم كودك نيز چندی پیش در این استان برگزار شد، توصيه كرد: دست اندركاران اين جشنواره پس از پايان كار با مروري بر يافته هاي اين سه دوره، نقاط ضعف و قوت را شناسايي كنند.

وي خطاب به مسئولان برگزاري جشنواره ادامه داد: با برطرف نمودن نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت، مي توان دوره چهارم جشنواره شعر کودک و نوجوان را عميق تر، متعالي و با تنوع بيشتر برگزار نمود.

رسول زرگرپور در پایان به جشن نیکوکاری در اصفهان اشاره کرد و از تمامی علاقه‌مندان خواست تا کودکان محروم را در خوشحالی سال نو سهیم کنند.

شايان ذكر است در این برنامه، كودکان با قرائت بيانيه‌اي از دبیر کل سازمان ملل متحد خواستند تا سازمانی بزرگ و قدرتمند را تشکیل دهد که از حقوق کودکان درگیر جنگ در دنیا دفاع کند./س


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، جشنواره ، شعر ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.