رسانه های کانادا امروز به نقل از منبعی دولتی اعلام کردند دولت کانادا نه نظامی روس را که در حال گذراندن یک دوره آموزشی زبان در این کشور بودند ، اخراج کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه سی.تی.وی نیوز ، اوتاوا در اعتراض به اقدام روسیه در اوکراین، از سربازان روس خواست خاک کانادا را ترک کنند. یک منبع دولتی با بیان اینکه این نه نظامی روس 24 ساعت مهلت دارند تا خاک کانادا را ترک کنند ، افزود تصمیم اخراج این نظامیان به علت سیاست مسکو در قبال شبه جزیره کریمه اوکراین اتخاذ شده است.

کانادا از نخستین کشورهایی بود که تصمیم سنای روسیه را مبنی بر اعطای مجوز به مداخله نظامی در شبه جزیره کریمه محکوم کرد. 

استفن هارپر ، نخست وزیر کانادا اعلام کرد اتاوا همه روابط نظامی خود را با نیروهای مسلح روسیه به حال تعلیق در می آورد.

استفان هارپر در این بیانیه تصریح کرد:« حضور نظامی روسیه در اوکراین اقدامی کینه توزانه، نقض آشکار تمامیت ارضی اوکراین و نقض قوانین بین المللی است و کانادا همه پرسی ای را که در یک منطقه تحت اشغال برگزار می شود غیر قانونی می داند و نتیجه آن را هرگز به رسمیت نمی شناسد.»

در این بیانیه آمده است:« با نگرانی اوضاع اوکراین را تحت نظر داریم و در این زمینه همکاری های لازم را با گروه هفت و دیگران هم پیمانانمان خواهیم داشت».

وی با بیان اینکه شبه جزیره کریمه « تحت اشغال نظامی غیرقانونی روسیه » قرار دارد ، افزود دولت کانادا نتایج احتمالی همه پرسی در مورد واگذار شدن این شبه جزیره را به فدراسیون روسیه که قرار است 16 مارس برگزار شود ، به رسمیت نخواهد شناخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار