"محمدعلی اینانلو" گفت: مستندهایی چون "اعتراض"، "حیات در برهوت" و "زیرزمین ایران" را برای ایام نوروز آماده پخش از شبکه مستند دارم.

"محمدعلی اینانلو" مستندساز در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: مستند "اعتراض" به موضوع باغ سنگی کرمان می‌پردازد و پیش از این مسعود کیمیایی کارگردان سینمای کشورمان 40 سال گذشته فیلمی در این خصوص تهیه و تولید کرد.  
 
اینانلو افزود: به فیلم مستند اعتراض از زاویه دیگری نگاه کردم.
 
وی در مورد دیگر مستند خود با عنوان "زیرزمین ایران" گفت: با توجه به این که زیبایی‌هایی بر روی زمین همچون دریا، طبیعت و هم چنین غارهای فوق العاده زیبا و معروف ایران از جمله غار علی‌صدر، صهو و سهولان در آذربایجان و غار کتله خور د زنجان وجود دارد نیز این بار به سراغ غارهای زیرزمینی که حاصل دست کنده‌های انسان است رفتیم.  
 
اینانلو تصریح کرد: مستند "حیات در برهوت" عنوان مستند دیگری است که در سه قسمت، سه ناحیه در کویر لوت بررسی می‌کند.  
 
وی بیان کرد: این مستند به بررسی حیات در حاشیه کویر لوت می‌پردازد.
 
این کارگردان با اشاره به اینکه برخی‌ها معتقدند که کویر لوت عاری از حیات است گفت: اعتقادی به این موضوع ندارد زیرا هر نقطه و مکانی که پروردگار بزرگ آفریده با حیات سازگاری دارد.  
 
اینانلو با اشاره به این موضوع که 10الی 15 سال با بارش باران گ‌های زیبایی رشد کرده خاطر نشان کرد: با این اعتقاد به اعماق کویر لوت رفتم و عوامل تولید این مستند به عنوان اولین گروه حیات را در این منطقه پیدا کرده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار