حسین خیراندیش در همایش اولین سمپوزیوم طب سنتی در تربت حیدریه گفت: بر اساس مصوبه شورای تشخیص مصلحت نظام مقرر شده تا سال 1404 باید 30 تا 70 درصد سهم درمان کشور به طب سنتی اختصاص داده شود که با این وجود پزشک بیشتری باید تربیت شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،

وي  ادامه داد: البته روش ترویج و گسترش طب سنتی فقط از طریق افزایش تعداد متخصصین نیست بلکه با روش های دیگر از جمله تغییر تغذیه و زیر ساخت های مواد اولیه مورد مصرف عامه مردم، داروهای گیاهی و آموزش تکمیلی در سطح جامعه از جمله مدارس، پادگان های نظامی و مراکز خدماتی می توان طب سنتی را ترویج و گسترش داد.

خیراندیش به روش تدریس طب سنتی در ایران اشاره کرد و گفت: در ایران سعی بر این است طب سنتی محض تدریس شود که در دانشگاه های ایران یک رشته برای اولین بار در تاریخ طب سنتی، از مقطع دیپلم دانشجو می پذیرد و پذیرفته شدگان در این رشته در مدت هفت سال دکترای طب سنتی ایرانی اسلامی را دریافت می کنند که اطلاعات آن ترکیبی از طب جدید و ایرانی است.

او اظهار کرد: ایران از نظر دارائی تئوری طب سنتی از غنی ترین کشورهاست که 440 عنوان کتاب از منابع شیعه و 270 عنوان کتاب در منابع اهل سنت در اختیار دارد و از نظر ثروت تئوری، ثروتمند ترین و پر سابقه ترین کشور هستیم.

مدیر عامل موسسه تحقیقات حجامت و طب سنتی ایران افزود: با برتری فراوانی که نسبت به طب سنتی در چین داریم، کمتر به این طب در کشور توجه شده  است./س

برچسب ها: طب ، سنتی ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.