رئيس دانشگاه مازندران گفت :فضاي مجازي با رشد شهر نشيني افزايش يافت. در سال 2012 بازار بازيهاي رايانه اي در كشورهاي مختلف دنيا از مرز 68 ميليارد دلار گذشت.

دکتر احمدپور درگفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری در مورد برگزاري اين مسابقات در دانشگاه مازندران افزود: براي نخستين بار در دنيا مسابقات بازي سازي در 24 ساعت در ايران(دانشگاه مازندران) برگزار شد.

رئیس دانشگاه مازندران گفت: برخی از بازهای رایانه ای تولیدی کشورهای غربی به مبارزه با کشورها و گروه های اسلامی می روند. ویژگی مشترک آنها استفاده از نمادها و سمبل های اسلامی است. نمایش مکان های منقش به تصاویر اسلامی استفاده از رنگ سبز برای نمایش تروریست ها استفاده از مکان های مذهبی مسلمانان مانند مسجد که از محل های تجمع ترویس ها معرفی می کند.استفاده از صدای عربی و فارسی برای بیان زبان تروریست ها استفاده از صدای پس زمینه مانند صدای و پخش آیات قرآن و اذان و... از دیگر ویژگی های این بازی های رایانه ای است که توسط کشورهای غربی با اهداف ایجاد جو بدبینی نسبت به مسلمانان می باشد .

وی افزود : استفاده از بازيهاي رايانه اي توليد كشورهاي غربي آثار منفي در بين نوجوانان و جوانان ما ندارد با توجه به آثار و تبعات منفي استفاده از بازيهاي رايانه اي توليد كشورهاي غربي، ما بايد خودمان توليد كننده خوراك فكري نوجوانان و جوانان مان باشيم. متاسفانه بازي هاي توليد شده كشورهاي ديگر با قيمت ارزان و امكان دانلود رايگان در دسترس فرزندان ما قرار مي گيرد و اين يكي از شيوه هاي به نتيجه رسيدن استكبار و كشورهاي مهاجم است. لذا بايد با حمايت بيشتر از اين مسابقات و اختصاص بودجه به اين حوزه امكان توليد بازيها با قيمت پايين را فراهم نمائيم./ش



برچسب ها: آثار ، جوانان ، استفاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.