تیم کریکت زیر 16 سال کشورمان قرار است مهرماه سال 93 در مسابقات "سید یک" آسیا حضور یابد و به همین علت انجمن کریکت دست به کشف استعداد در این رشته زده تا بهترینها را به اردوی تیم ملی دعوت نماید.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، در این راستا در 10 دبیرستان و هنرستان تهران آزمونهای لازم گرفته شده و قرار است این حرکت در چهار استان فعال کریکت نیز انجام شود.

سعید بهروزی دبیر انجمن کریکت در این خصوص به سایت خبری فدراسیون انجمنهای ورزشی گفت: رقابتهای کریکت زیر 16 سال پسران قهرمانی سید یک آسیا، مهرماه سال آینده در دوحه مرکز قطر برگزار می شود و ما در تلاش هستیم، ضمن پشتوانه سازی چهره های آینده دار را شناسایی و به قطر اعزام کنیم.

وی افزود: هم اکنون طرح استعدادیابی در 10 هنرستان و دبیرستان استان تهران انجام شده و 106 بازیکن مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: تهرانی ها تا پایان سالجاری در این سنجش شرکت می کنند و ما سپس به سراغ کریکت بازان استانهای فارس، یزد، گلستان و سیستان و بلوچستان خواهیم رفت.
این چهار استان بعد از تعطیلات نوروزی در این زمینه فعال می شوند و ما تا پایان خرداد از جوانان مستعد این مناطق تست گیری انجام خواهیم داد.

بهروزی در ادامه گفت: ما از تیرماه در سه مرحله تمرینات آماده سازی را انجام می دهیم و سعی داریم بهترین نفرات را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم و در این راه کاملا جدی هستیم.

دبیر انجمن کریکت با تاکید به اینکه از دانش و تجارب "محمود رشید دار" مربی نام آشنای پاکستانی در طرح استعدادیابی استفاده می شود، اظهار داشت: این معلم در خصوص بحث پایه سازی و عنایت به نسل بالنده جوان، کاملا جدی است و امید است که در پرتو تلاش ایشان بتوانیم در عرصه پشتوانه سازی و حضوری قوی در قطر، به هدف برسیم.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار