چین درباره شلیک توپخانه ای کره شمالی که دقایقی پیش از پرواز یک فروند هواپیمای مسافربری این کشور از همان منطقه صورت گرفت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، کین گانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد در تماس با مقامات کره شمالی مراتب نگرانی خود را درباره شلیک توپخانه ای این کشور که بدون هشدار قبلی صورت گرفت اعلام کردیم. 

کره شمالی پس از شلیک چند موشک کوتاه برد در هفته گذشته ، روز سه شنبه به نشانه اعتراض به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی اقدام به شلیک توپخانه ای کرد. 

بنا بر اعلام وزارت دفاع کره جنوبی ، یک فروند هواپیمای خطوط هوایی چین با 220 مسافر در مسیر پرواز از توکیو به سمت شهر شنیانگ واقع در شمال شرق چین بدون اطلاع از این اقدام کره شمالی و دقایقی پس از این شلیک توپخانه ای وارد این منطقه شد. 

برغم شلیک های اخیر کره شمالی ، تحلیلگران خارجی براین باورند که این کشور در مقایسه با سال گذشته موضع ملایم تری در قبال رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی اتخاذ کرده است ، چراکه پیونگ یانگ برای احیای اقتصاد ضعیف خود به دنبال بهبود روابط با کشورهای دیگر است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، چینن ، کره ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار