مردم بحرین از اقدامات رژیم حاکم در ایجاد مراکز ایست‌بازرسی در مناطق و روستاهای مختلف و بازرسی آن‌ها به تنگ آمده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی «اللؤلؤه»، مردم بحرین از اقدامات رژیم حاکم این کشور در ایجاد مراکز ایست‌بازرسی در مناطق و روستاهای مختلف و بازرسی آنها به تنگ آمده اند.

به علت سرکوبگری های رژیم آل خلیفه پس از تصمیم وزارت کشور در ایجاد مراکز ایست بازرسی در ورودی های روستاها و مناطق مختلف، مردم بحرین در شرایط ناگوار به سر می برند، به گونه ای که  روند عادی زندگی مردم مختل شده است.

احمد حسن گزارشگر این شبکه با تهیه گزارشی در این خصوص اعلام کرد: بسیاری از روستاها در بحرین در محاصره نیروهای امنیتی و پلیس قرار دارد. بهانه نیروهای امنیتی در این خصوص حفظ صلح و امنیت داخلی است؛ اما با این بهانه هر روز به اقدامات تحریک آمیز علیه شهروندان، از جمله زنان، مردان و دانشجویان می پردازند.

روستاهای «سماهیج»، «سار»، «جدحفص»، «سنابس»، «عالی» و برخی دیگر از مناطق هدف حمله و سرکوبگری های رژیم آل خلیفه و بازرسی های مکرر قرار دارد.

خبرنگار این شبکه افزود: طبیعتا، هدف از ایجاد مراکز ایست بازرسی باید خدمت به شهروندان و فراهم کردن امنیت برای آنها باشد و همچنین، کرامت هر یک از شهروندان رکن اساسی در هر جامعه ای است که بر پلیس لازم است آن را محترم شمارد، اما در بحرین چنین نیست. در بحرین پلیس مفاهیم و معنای متفاوتی دارد. در این کشور، هدف از ایجاد مراکز ایست بازرسی اهانت به شهروندان و اخلال در روند امور جامعه و پرداختن به اقدامات تحریک آمیز مذهبی و تروریستی است.

گزارشگر تلویزیون اللؤلؤه در ادامه افزود: ساکنان منطقه «الدیر» از ادامه اقدامات پلیس در ایجاد اذیت و آزار  به تنگ آمده اند، به گونه ای که این اقدامات امنیتی مانع از زندگی طبیعی آنها شده است. پلیس با ایجاد چنین مراکزی مانع از ورود و خروج شهروندان به مناطق دیگر می شود. ساکنان همه مناطق از میزان حضور نیروهای امنیتی در مراکز داخلی این مناطق متعجب شده اند. آنها اعلام می کنند که نیروهای رژیم آل خلیفه هر عابر پیاده ای را متوقف و مدارک او را بررسی می کنند و بدون هیچ علتی برخی را به منازلشان باز می گردانند.

در همین حال، نیروهای پلیس از اقدام جوانانی که درصدد برگزاری مراسم مذهبی شب جمعه بودند جلوگیری کرد. جوانان از مسئولان امنیتی خواستند رویکردهای دینی مذاهب مختلف را محترم بشمارند.

یکی از شهروندان بحرینی با انتقاد از اقدامات نیروهای امنیتی علیه شهروندان گفت: «من شصت و سه سال سن دارم. با کلمات توهین آمیز مدارک و شناسنامه من را خواستند. در حالی که من در برابر آنها ایستاده بودم و عکس من را روی مدارک مشاهده می کردند نام من را به صورت توهین آمیز صدا می زدند و می گفتند که آیا تو عباس هستی، در حالی که می دانستند که من صاحب عکس هستم. در اینجا به هرجایی که می رویم ما را متوقف می کنند. در همه مناطق مراکز ایست بازرسی ایجاد کرده اند.»

گزارشگر این شبکه در ادامه افزود: همچنین منطقه «عالی» برای چندمین روز متوالی است که هدف اقدامات اهانت آمیز و تحریک آمیز مذهبی و طائفه ای قرار می گیرد. در همین راستا، نیروهای امنیتی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر را مجبور به توقف و آنها را بازرسی کردند و از برخی از آنها به صورت کتبی تعهد گرفتند.

مجری شبکه تلویزیونی اللؤلؤه اعلام کرد : دخالت در امور داخلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در هیچ یک از بندهای آن مطرح نشده است، اما نیروهای موسوم به «سپر جزیره» برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در بحرین وارد خاک این کشور شد.

 شورای همکاری خلیج فارس سازمانی عربی و منطقه‌ای است که شش کشور عربی عضو آن هستند. مقر این شورای در ریاض قرار دارد. شیخ جابر الاحمد الصباح و شیخ زاید بن سلطان آل نهیان ایده تشکیل این سازمان را مطرح کردند.

انیسه سلیمان در گزارشی در این خصوص اعلام کرد: نوامبر سال هزار و نهصد و هشتاد، در نشست سران اتحادیه عرب در اردن، به دنبال پیشنهاد شیخ جابر الاحمد الصباح امیر کویت، شورای همکاری خلیج فارس تشکیل شود.

بیست و پنجم ماه مه سال 1981 سران کشورهای امارات، بحرین، عربستان، سلطنت عمان، قطر و کویت در جلسه ای که در ابوظبی برگزار شد درباره چارچوب همکاری با یکدیگر به توافق رسیدند. هدف از این چارچوب ایجاد هماهنگی و همکاری بین این کشورها در همه عرصه ها بود و بر این اساس تعیین شد که  مقر این شورای در عربستان باشد.

نهادهای اصلی این شورا متشکل از شورای عالی، هیئت حل و فصل منازعه ها، شورای وزارتی و دبیرخانه مرکزی است. از زمان تشکیل این شورا هیچ بندی از بندهای آن به دخالت نظامی کشورهای عضو در امور داخلی یکدیگر اشاره نشده است بلکه بر ایجاد قدرت بازدارندگی و دفاعی در برابر حملات خارجی علیه هر یک از این کشورها اشاره شده است. 

به علت شرایط این کشورها و توافقنامه های امنیتی بین آنها بر ضرورت دخالت نظامی هر یک از این کشورها در امور داخلی یکدیگر تاکید شد، امری که در بحرین روی داد و آن زمانی بود که نیروهای «سپر جزیره» وارد خاک بحرین شدند و به سرکوب تظاهرکنندگان و شهروندانی پرداختند که خواهان دستیابی به حقوق و آزادی خود بودند.

 از سوی دیگر مردم بحرين بار ديگر عليه ديکتاتوري حاکم تظاهرات کردند. 

 مردم بحرين شب گذشته بار ديگر به خيابانها آمدند. اين تظاهرات که در مناطق شمالي بحرين برگزار شد در اعتراض به اقدامات رژيم آل خليفه در سرکوب مرگبار معترضان و اشغالگري سعودي در بحرين بود. درپي شروع قيام مردمي در بحرين در سال دو هزار و يازده، عربستان سعودي نيروهاي نظامي خود را به اين کشور کوچک حوزه خليج فارس فرستاد. شرکت کنندگان در تظاهرات ديشب شعار مي دادند مردم خواهان سرنگوني نظام هستند. در تظاهرات و سرکوبهاي سه سال گذشته دربحرين دهها نفر کشته و هزاران نفر زنداني شده اند. اما متحدان بحرين در غرب بويژه آمريکا درخصوص سرکوب معترضان در بحرين سکوت اختيار کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار