استاد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه تهران گفت: شرط تحقق اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد و مشارکت دادن آحاد جامعه در آن است.

ˈعابدین مؤمنیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی مدّنظر مقام معظم رهبری اظهارکرد: استقامت و مقاومت کردن در برابر مستکبران، دستور صریح الهی است که در آیات کلام الله مجید نیز بدان اشاره شده است.

وی گفت: این استقامت تکلیف امت اسلامی است، اما در میان استقامت ها مساله اقتصاد از همه مهمتر است.

مؤمنی افزود: امروز مستکبران جهان اقتصاد ایران اسلامی را با اعمال انواع تحریم ها و فشارها مورد هجمه قرار داده اند تا مردم را مستأصل و منفعل کرده و به ضعف بکشانند.

وی بیان کرد: در این مبارزه نابرابر باید نظام اقتصادی را به گونه ای سامان دهیم که بتوانیم در برابر زیاده خواهی های بدخواهان استقامت کرده و سربلند بیرون بیاییم.

استاد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه تهران تصریح کرد: برای دستیابی به این مهم نیازمند نیروی انسانی کارآمد، مدیریت مصرف و مدیریت سرمایه های کشور هستیم.

وی تاکید کرد: آنچه در این میان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مردمی کردن اقتصاد است.

مؤمنی ادامه داد: این مساله به معنای تبدیل نهادهای دولتی به خصوصی نیست، بلکه باید مشوق هایی در امر سرمایه گذاری فراهم کنیم تا آحاد مردم بر اساس توانمندی های خود در این امر مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: در این میان، وظیفه دولت حمایت از مردم، سرمایه گذاران و تولیداتشان و نظارت بر امور آنان است.

این استاد دانشگاه بطور نمونه با اشاره به تحریم بنزین ایران در چند سال گذشته از سوی دشمنان، یادآور شد: خوشبختانه در آن قضیه نیروهای داخلی سریع به کار افتادند و نیازمندی های کشور در کوتاه ترین زمان ممکن تامین شد؛ بطوری که هیچ کس حتی فشار تحریم را حس نکرد و این قابلیت در تمامی بخش ها وجود دارد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بحمدالله در تمامی نقاط کشور توانمندی های بالقوه و بالفعل فراوانی وجود دارد که در صورت استفاده صحیح محقق کننده منویات مقام معظم رهبری و به زانو در آوردن دشمنان و زیاده خواهان است./ش


برچسب ها: اقتصاد ، مستکبران ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.