"لوفیگارو":

یک پنجم زنان شاغل فرانسوی قربانی آزار جنسی می‌شوند

بر اساس تازه ترین پژوهشهای صورت گرفته یک پنجم زنان شاغل فرانسوی در محل کارشان مورد آزار جنسی قرار می گیرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه فرانسوی "لوفیگارو"، بر اساس تازه‌ترین پژوهشهای صورت گرفته یک پنجم زنان شاغل فرانسوی در محل کارشان  مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند.

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در فرانسه آزار جنسی زنان شاغل  گسترده است و بیست درصد این زنان می‌گویند  قربانی آزار جنسی شده‌اند. بر اساس پژوهشی که موسسه ایفوپ انجام داده است فقط یک سوم قربانیان موضوع را به مدیران خود گزارش می‌کنند و عاملان سوء استفاده به ندرت مجازات می‌شوند.

این گزارش که دیروز منتشر شد می‌گوید  از هر پنج زن یکی در محل کار مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد. از 1005 زن شاغلی که در این تحقیق مورد پرسش قرار گرفتند 20 درصدشان  گفتند مکررا مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

آنان می‌گویند واکنش نشان دادن به این آزارها برایشان خطرناک است و ممکن است کارشان را از دست بدهند. به همین سبب آزار دهندگان با آگاهی از این موضوع  رفتار خود را تکرار می‌کنند. 40 درصد از کسانی که  جرات کرده‌اند از وضع خود شکایت کنند می‌گویند در کارشان لطمه خورده‌اند و عاملان آزار جنسی به ندرت مجازات شده‌اند.

پروفسور شارل پرتی مدیر مرکز پذیرش قربانیان آزار جنسی در پاریس می‌گوید:  آزارهای جنسی مکرر و دراز مدت موجب استرس فزاینده در قربانیان می‌شود. 

بسیاری از موارد آزار جنسی در زمانها و مکانهایی در محل کار رخ می‌دهد که عامل سوء استفاده و قربانی تنها هستند و حتی فرد سوء استفاده کننده عمدا چنین شرایطی را فراهم کرده است.

 حتی در مواردی هم که شاهدی وجود دارد همکاران از کمک به یکدیگر خودداری می‌کنند زیرا کسی دلش نمی خواهد شغلش را از دست بدهد.  33 درصد قربانیان آزارهای جنسی می‌گویند به سلامت جسمی و روحی شان لطمه وارد شده است. 

فرد قربانی اغلب شرم می‌کند که طعمه ای راحت برای دیگران بوده است و همواره با خود می‌گوید چرا این بلا باید به سر من بیاید؟ و به این ترتیب شخص اعتماد به نفسش را از دست می‌دهد.

یک سوم قربانیان که بسیار احساس شرم می‌کنند هرگز با کسی در باره این آزار‌ها سخن نمی‌گویند. برخی دیگر از آنان نیز مدتها بعد حتی سالها بعد به خانواده، دوستان یا همکاران خود  در این باره اطلاع می‌دهند که دیگر خیلی دیر است. 

بر اساس اعلام موسسه ایفوپ اکثر شرکتها (82 درصد) برای جلوگیری از وقوع آزار جنسی هیچ ترتیبی اتخاذ نکرده اند.

این در حالی است که بر اساس قانون مجازات آزار جنسی دوسال زندان و پرداخت 30 هزار یورو جریمه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار