به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سیدحامد عاملی افزود: تلاش ما بر این است تا از ظرفیت بازار آذربایجان برای صادرات به بهترین شکل استفاده کنیم و به توسعه روابط تجاری بین دو کشور کمکی مؤثر انجام دهیم چرا که راه اندازی این اتاق مشترک می تواند ظرفیت های ما را ارتقا بخشد.
وی با بیان اینکه توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه یکی از هدفگذاری های اصلی در رسیدن به صادرات مطلوب و مناسب است، گفت: ما در سال آینده قرار است در حوزه اعزام و پذیرش تجار و بازرگانان و گروه های اقتصادی فعال عمل کنیم به طوری که هدفگذاری ما در 5 حوزه و بازار تعریف شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: ظرفیت بازار کردستان عراق نظیر سلیمانیه و اربیل، وان و ارزروم ترکیه، نخجوان، ایروان ارمنستان، باکو در آذربایجان، داغستان و آستاراخان ترکمنستان و کشورهای هندوستان، عمان و چندین کشور آفریقایی در توسعه روابط با ایران مناسب است.
عاملی تصریح کرد: قرار است سال آینده ما در بیش از 3 نمایشگاه محصولات صنعتی در بازارهای هدف تعریف شده حضور پیدا کنیم و تلاشمان بر این است تا از طریق این نمایشگاه ها بتوانیم محصولات باکیفیت خود را بهتر و بیشتر معرفی کنیم.
وی از حضور تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی استان در 2 نمایشگاه بین المللی ترابزون ترکیه و نمایشگاه صنایع دستی گرجستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه ها در تابستان سال آینده برگزار می شود و قرار است به نمایندگی از استان های شمال غرب کشور اردبیل در این دو نمایشگاه حضور پیدا کند.
عاملی از تدوین برنامه توسعه صادرات و تجارت خارجی برای سال 92 خبر داد و افزود: ما با 3 دیدگاه اهدافمان را در بازارهای جهانی پیگیری می کنیم که در وهله اول تلاشمان بر این است تا در بازارهای هدف صادرات سهیم شده و در حوزه بازاریابی کالاها و جذب سرمایه گذاران به استان به شکل واقعی ورود پیدا کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: ما در تولید بخشی از محصولات با مزیت های خوبی رو به رو هستیم که در بازاریابی آنها باید فعالانه بکوشیم چرا که امروز عرصه صنعت، تجارت و بازرگانی عرصه رقابت تمام عیار است/ش.
انتهای پیام/