شیراز/

کشف بزرگترین محموله قاچاق لاک‌پشت و مار در فارس

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: یک خودروی نیسان که از شمال کشور به فارس آمده و قصد فروش محموله لاک‌پشت و مار را در شهر شیراز داشت با اطلاع به ‌موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس قبل از هرگونه اقدامی طی عملیاتی برنامه‌ریزی شده به سرعت به دام افتاد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی ادامه داد: این محموله شامل بیش از 600 لاک‌پشت برکه‌ای اروپایی و 400 مار از گونه‌های مختلف آبی بودند.

وی افزود: در هماهنگی به عمل آمده با سازمان حفاظت محیط زیست کشور محموله کشف شده 24 ساعت بعد برای رهاسازی به زیستگاه خود به استان گیلان منتقل شدند.

ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به اینکه متخلفان این پرونده دو میلیارد ریال جریمه شدند ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال نو و تجربیات سال‌های گذشته در مورد اقدام برخی افراد سودجو برای خرید و فروش گونه‌های مختلف جانوری نظیر ماهی‌ها و لاک‌پشت‌های برکه‌ای، سمندرها و مارها (گونه‌های بومی و غیربومی حیات وحش) در اماکن عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با متخلفان برخورد جدی می‌کند و ضمن جریمه نقدی تحویل مراجع قضایی می‌شوند.

همچنین گشت ویژه‌ای برای کنترل در استان و برخورد با متخلفان ایجاد شده و ماموران اجرایی گارد حفاظت محیط زیست فارس در ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه‌روزی عرصه‌های طبیعی این استان را در نظارت خود قرار می‌دهند./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.