حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری ، افزایش آمار طلاق را ناشی از ضعف ولایت پذیری همسران دانست و گفت : وقتی مدیر زندگی مشترک ، طاغوت و غیرخدا باشد ، این خانواده خوشبخت و پایدار نخواهد بود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، در مراسم «پیوند آسمانی» زوج های شرکت کننده در مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی افزود : خانه ای که در آن آرامش و امنیت نباشد ، روح و روان انسان بیمار خواهد شد.

حجت الاسلام ماندگاری به زوج های جوان توصیه کرد : مدیر زندگی خود را امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف قرار دهند تا در مسیر ولایت الهی قرار گیرند و با زندگی بدون ولایت و اعتقاد نباید منتظر زندگی نورانی باشند .

وی در قسمتی دیگر از سخنانش خطاب به عروس خانم ها و آقا دامادها گفت : در زندگی مشترک فرزندسالاری ، مردسالاری یا زن سالاری معنا ندارد ، بلکه دین سالاری باید باشد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این که در نگاه دین ، مرد ولی خانه است تصریح کرد : زن نقش پیمانکار در خانه را دارد ، قدرت و ولایت مرد در خانه به این معنا نیست که همسر را کتک بزند ، مردانی که دست به این کار می زنند ضعف در مدیریت دارند.

مسئول موسسه فرهنگی تفحص سیره شهدا گفت : ولایت مرد وقتی در خانواده تأثیرگذار خواهد شد که با عدالت بتواند همه افراد خانواده را در خانه کنار هم جمع کند.

یادآوری می شود : هفدهمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی با عنوان همسفر تا بهشت از بهمن امسال تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی مشهد مقدس ادامه خواهد داشت./س

برچسب ها: آرامش ، امنیت ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.