رئیس جمهور سوریه گفت تلاشها برای تبدیل سوریه به یک کشور ضعیف ادامه دارد و دمشق به تقویت ائتلاف خود با روسیه ، ایران و چین ادامه خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ،بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشستی با شماری از رهبران حزب بعث با تشریح چالشهای داخلی و خارجی گفت تلاشها برای تبدیل سوریه به یک کشور ضعیف ادامه دارد و دمشق به تقویت ائتلاف خود با روسیه ، ایران و چین ادامه خواهد داد.

 بشار اسد که دبیر کشوری حزب بعث سوسیالیست سوریه نیز است در دیدار با رهبری این حزب در شاخه های ریف دمشق به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد انقلاب هشتم مارس سوریه تأکید کرد قدرت این حزب در عربیت و اسلامیت و ایستادگی اش در برابر طرح ضربه زدن به اندیشه قومیتی است.

بشار اسد تصریح کرد : روشن شدن دیدگاه شهروندان و برملا شدن توطئه باعث شده است فضای گفتگو در برابر حزب باز شود تا تلاشهای دولت برای تحقق آشتی همزمان با حمله به تروریسم تقویت شود.

بشار اسد تأکید کرد ریف دمشق ویژگی های خودش را دارد و ضرورت دارد که تلاشها در این منطقه بر ابعاد فکری و ایدولوژیکی و هدایت توانایی‌ها به سوی مسائل خدماتی مرتبط با زندگی روزانه مردم متمرکز شود.

بشار اسد با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای علیه حزب بعث در سالهای گذشته با هدف ایجاد یأس در میان بعثی‌ها از طریق تشدید اتهامات به این حزب و تلاش برای ضربه زدن به روحیه بعثی‌ها تأکید کرد مقابله با این تلاش‌ها با بهره گیری و استناد به حقیقت مشارکت حزب بعث در ساختن کشور سوریه و تقویت قدرت آن در دهه‌های گذشته آغاز شد.

وی تصریح کرد حفظ اندیشه قومیتی و اسلام صحیح به حفظ هویت قومیتی و مقابله با تلاشها برای ترویج اندیشه افراط گرا در جوامع ما کمک می کند. 

بشار اسد تصریح کرد علت محبوبیت گسترده حزب بعث ( در سوریه ) نیز ناشی از تعلق خاطر قومیتی این حزب است.

بشار اسد گفت : ما امروز با جامعه ای سرو کار داریم که دیدگاهش در قبال توطئه‌ای که سوریه را هدف قرار داده روشن‌تر از قبل شده است و بحران باعث شد مردم به مسائل سیاسی توجه کنند و به مباحثه تمایل نشان دهند و همین موضوع به این حزب از طریق گفتگوی منطقی و عقلانی مجال تحرک می دهد.

وی به قدرت حزب برای آنکه در طول بحران منسجم بماند اشاره کرد و گفت  جدایی‌های فردی که رخ داد یک حالت درمانی بود که به حزب کمک کرد از دست فرصت طلبان خلاص شود و با قدرت حرکت کند.

وی بر لزوم حرکت جدی برای رهایی از دست همه فرصت‌طلبان تأکید کرد.

جعفر احمد خبرنگار شبکه سوریه در گزارشی از اظهارات بشار اسد در این نشست گفت این نشست با صحبتهای و بحثهایی که مطرح شد شفاف بود و مسائل متعددی مطرح شد که برخی از این مسائل به حزب و بعضی دیگر به سیاست داخلی و خارجی سوریه مرتبط بود.

جعفر احمد گفت : حاضران بر اهمیت چنین مباحثاتی برای ارتقای حزب و عملکرد آن در زمینه های مختلف به ویژه درخصوص ارتباط با دیگران تأکید کردند.

بشار اسد نیز بر اهمیت نقش بعثی‌ها در آشتی های کنونی تأکید کرد و گفت حزب در این خصوص بیشترین نقش را ایفا کرده و سازوکارهایی برای ارتباط با مردم یافته است که به تلاشهای دولت کمک می کند.

بشار اسد گفت: تلاشهای طرفهایی که از تروریسم حمایت می کنند تا سوریه را به یک کشور ضعیف تبدیل کنند همچنان ادامه دارد.

وی بر ادامه مقابله با تروریسم همزمان با ادامه آشتی تأکید کرد .

بشار اسد گفت چالشهای پس از بحران خطرناک تر از خود این بحران است.

وی افزود خطرناک ترین چالشها نیز افراط گرایی و وجود مزدوران است.

بشار اسد تصریح کرد آنچه که در مرحله آینده لازم است یافتن سازوکارهای مناسب گفتگوست و مبارزه با فساد و تقویت اندیشه قومیتی و ادامه تلاشها برای حل وفصل مشکلات روزانه مردم است.

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد مسائل روزانه  برای مردم اکنون از مهم ترین مسائل است.

بشار اسد به بازسازی به ویژه در ریف دمشق پرداخت و گفت بازسازی یکی از مهم ترین چالشها پس از بحران است.

وی تصریح کرد بازسازی یک فرصت مهم برای ساماندهی مناطقی است که متضرر شده اند و همین به صاحبان خانه ها و املاک آسیب دیده امکان می دهد سطح مادی خود را تقویت کنند علاوه بر این بازسازی ، عملیاتی خواهد بود که به فعالسازی سرمایه گذاری و ایجاد فرصتهای بزرگ کاری کمک خواهد کرد.

وی بر لزوم برقراری ارتباط با نیروهای سیاسی موجود در سوریه و شناخت این مطلب که آیا آنها می توانند از نظر فکری و برنامه‌ای هم پیمان حزب بعث باشند تأکید کرد .

بشار اسد گفت تلاشهای رهبران در سطح خارجی برای تقویت ائتلافها با کشورهای دوست مانند روسیه و ایران و چین و احزاب عربی که در اندیشه و رویکرد با حزب بعث هم سو هستند ادامه دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار