سمنان/ سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه:

تخصیص 31 درصد از درآمدهای نفتی کشور به تعاونی ها

برای جلوگیری از رکود تعاونی ها و تقویت این بخش 31 درصد از درآمدهای نفتی در سال 1393 به صندوق توسعه ملی واریز می شود

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان،  
غلامرضا کاتب در حاشیه دیدار با جمعی از صاحبان صنایع شهرستان گرمسار با اعلام این مطلب گفت: برای جلوگیری از رکود تعاونی ها و تقویت این بخش 31 درصد از درآمدهای نفتی در سال 1393 به صندوق توسعه ملی واریز می شود و صندوق توسعه ملی مکلف است این مبلغ را به تعاونی ها و بخش خصوصی به عنوان تسهیلات ارائه دهد.
کاتب ادامه داد: همکاران ما در مجلس شورای اسلامی امسال علاوه بر 20 تبصره ای که دولت به مجلس در بحث صنغت ابلاغ کرد 17 تبصره الحاقی و 7 تبصره مستقل نیز برای حمایت از تولید و اقتصاد و رونق اقتصادی مصوب کردند.
وی تصریح کرد: در سال 93 علیرغم محدودیت های مالی که در سال 91 و 92 شاهد آن بودیم باز هم مصوبه هایی برای حمایت از بخش های مختلف از درآمدهای نفتی معین کرده است.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای برخورداری از رونق اقتصادی حدود 35 میلیارد دلار از فاینانس خارجی تصویب شده است که این فقط برای دستگاههای دولتی نیست و تعاونی ها و بخش های خصوصی هم میتوانند از این موارد استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: مصوبه ای امسال به تصویب رسید که بر مبنای آن شرکت ها و پیمانکاران خصوصی که در مناقصات خارج از کشور شرکت می کنند و برای وثیقه های بانکی مشکل دارند بتوانند از صندوق توسعه ملی برای تامین نقدینگی ضمانت نامه استفاده نمایند و برای این منظور 2 میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است./س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.