مردم اوکراین روزهای سخت اقتصادی در پیش دارند همچنين اين شبكه افزود اقتصاد آلمان در نتیجه تحریم روسیه بیشترین آسیب را خواهد دید

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ تلویزیون دویچه وله درباره اوضاع اقتصادی اوکراین گزارش داد:مردم اوکراین شاید رئیس جمهور خود را برکنار کرده باشند اما مشکلات اقتصادی شان به حدی است که تا سال‌های سال باقی می‌ماند. هفته گذشته مشخص شد که اقتصاد اوکراین تا چه حد ضعیف است.جابجایی نیروهای روس در شبه جزیره کریمه در واکنش به انقلاب در کی یف اوضاع را پیچیده تر کرد. دولت موقت اوکراین می گوید به بیش از بیست و پنج  میلیارد یورو کمک در دو سال آینده  نیاز دارد تا از ورشکستگی جلوگیری کند.تا پایان سال اوکراین چهار و هفت دهم میلیارد یورو برای بازپرداخت بدهی های خارجی اش نیاز دارد و چهار و هفت میلیارد یوروی دیگر برای واردات کالاهای اساسی لازم است. اوکراین برای پرداخت قبوض گاز خود به روسیه  نیز به یک و یک دهم میلیارد یورو نیاز دارد.آمریکا و اتحادیه اروپا وعده کمک داده اند.اتحادیه اروپا گفته است یازده میلیارد یورو کمک 
می کند.

مردم اوکراین روزهای سختی در پیش دارند.بسیاری از خانواده ها به سختی تامین معاش می‌کنند.کسانی نیز که در بانک پس انداز دارند دسترسی محدود به آن دارند.ارزش پول این کشور کاهش یافته و تورم نیز در هفته های اخیر  افزایش یافته است.بدون کمک خارجی ، اوکراین قادر نخواهد بود از پس تعهدات خود برآید.

همچنين اين شبكه دردر خبري افزود اقتصاد آلمان در نتیجه سیاست تحریم روسیه بیش از دیگر کشورهای غرب اروپا آسیب خواهد دید.

شبکه تلویزیونی دویچه وله با اعلام این خبر افزود ، درپی استقرار نیروهای روس در شبه جزیره کریمه ، اتحادیه اروپا تهدید کرد مسکو را تحریم می کند. واشنگتن نیز چنین تهدیدی کرده است. 

اما روسیه نیز احتمالاً مقابله به مثل خواهد کرد. یک نکته روشن است و آن این که چنین تحریم‌هایی پیامدهای وسیع به ویژه برای آلمان در بر خواهند داشت. حدود 603 شرکت آلمانی در روسیه فعالیت می کنند.شرکت خودروسازی بی ام و از اولین شرکتهایی  است که در روسیه شروع به کار کرده است.اما این شرکت‌ها هم اکنون نگران اقدامات تلافی جویانه روسیه هستند. 

به عنوان مثال روسیه ممکن است ممنوعیت واردات وضع کند و بدین ترتیب شرکت‌های آلمانی نمی توانند قطعات یدکی به روسیه صادر کنند. روسیه همچنین ممکن است حسابهای خارجی را مسدود کند. برلین همچنین نگران است که روسیه جریان گاز طبیعی و نفت خود را نیز قطع کند. بیش از یک سوم گاز و نفت وارداتی آلمان از روسیه می آید. بنابراین اگر اقدامات تلافی جویانه در میان باشد ، اقتصاد آلمان آسیب خواهد دید. در نتیجه سیاست تحریم و تلافی جویی بین روسیه و غرب ، اقتصاد آلمان بیش از دیگر کشورهای اروپایی آسیب خواهد دید و نشانه آن نیز بیشترین کاهش قیمت در بازار بورس فرانکفورت نسبت به بازارهای بورس دیگر کشورهای غرب اروپا در هفته گذشته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار