یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قزوین برای حفاظت از محوطه‌های باستانی و ابنیه تاریخی در ایام نوروز ۹۳ آماده‌باش هستند.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،رضا ملکی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قزوین، در برنامه صبحگاه مشترک پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با محوریت استقبال از مسافران نوروزی و حفاظت از پیشینه تاریخی در محل سالن آمفی تئا‌تر موزه شهر قزوین گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با برنامه‌ریزی و انسجام بیشتر در ایام نوروز از محوطه‌های باستانی، آثار و ابنیه تاریخی حفاظت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سطح آگاهی و پرسنل یگان حفاظت از ضروری‌ترین برنامه‌های امنیتی مواریث فرهنگی استان است، افزود: پرسنل یگان حفاظت در جهت رعایت قوانین و مقررات در حفاظت از اماکن گردشگری و ابنیه تاریخی استان جهت جلوگیری از هر گونه تخریب، ‌ تعرض و حفاری در حوزه میراث فرهنگی بر عهده آن‌ها بوده که با اقدام به موقع در پیشگیری از این موارد وارد عرصه عملیاتی شده و کمک شایانی به روند حفاظت می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قزوین با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و حساسیت این ایام اظهار کرد: در ایام نوروز تمامی پرسنل یگان حفاظت باید آمادگی لازم را در برخورد با حوادث و مشکلات غیرمترقبه داشته و بر اساس قوانین و مقررات و بخشنامه‌های ارسالی از سوی مرکز اقدام کنند.

وی تصریح کرد: کسب مهارت‌ها و آموزش‌های لازم برای حفاظت از مواریث فرهنگی در اولویت‌های کار این یگان بوده و در حال حاضر آمادگی لازم برای مسائل امنیتی چهارشنبه آخر سال در دستور کار است.

ملکی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام تلاش مسئولان ستاد هماهنگی خدمات سفر در جهت جلب رضایت مسافران است که نیروهای یگان حفاظت از این قاعده مستثنی نبوده و باید آمادگی کامل و لازم را جهت اطلاع‌رسانی شایسته، برخورد مناسب و ارائه خدمات مطلوب از مسافرین و گردشگران نوروزی را داشته باشد.

 نیروهای یگان حفاظت استان قزوین از روز ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین در حالت آماده باش کامل قرار دارند و در ایام نوروز گشت‌های موتوری سیار جهت سرکشی از کلیه بنا‌ها جهت برخورد با موارد تخلف، فعال خواهند بود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: قزوین ، نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.