مدیر گمرک استان چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات از این استان 44 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

حمیدرضا خبیر گفت: در یازده ماهه سال جاری صادرات از استان چهارمحال و بختیاری از نظر ارزشی 187 میلیون دلار و از نظر وزنی 432 هزار تن  بوده است.
خبیر به میزان واردات کالا در یازده ماهه امسال به استان چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و افزود: از نظر ارزشی 41 میلیون دلار و از نظر وزنی 7 هزار و 500 هزار تن بوده است.
وی مواد اولیه کارخانه جات و واحد های تولیدی، تجهیزات و وسایل خط تولید را از مهم ترین کالاهای وارداتی برشمرد و گفت: بیشترین واردات این استان از کشور های حاشیه خلیج فارس می باشد.
مدیر گمرک استان چهارمحال و بختیاری به کالاهای صادراتی از این استان اشاره و خاطر نشان کرد: لوازم خانگی، سیمان، مصنوعات فلزی، کاشی و سرامیک مهم ترین کالاهای صادراتی استان چهارمحال وبختیاری به کشورهای عراق و افغانستان می باشد.
خبیر با اشاره به وجود 114 گمرک صادراتی فعال در سطح کشور اشاره کرد و افزود: راه اندازی سیستم اظهار الکترونیکی در 2 بندر بزرگ شهید رجایی بندرعباس و تهران، مهم ترین فعالیت گمرک کشور در کاهش هزینه های واحد های تولیدی و کارهخانه جات می باشد.
وی ادامه داد: در سیستم اظهار الکترونیکی تولید کننده، دیگر نیازی به حضور فیزیکی در گمرک های صادر کننده و وارد کننده برای حصول اطمینان از دریافت یا ارسال کالای خود ندارد و با استفاده از این سیستم در خانه خود می تواند بدون هزینه از وضعیت کالاهای خود باخبر شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.