ساری /

واگذاری عمارت تاریخی، ناظری‌ها به میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:عمارت تاریخی ناظری‌ها برای همیشه به خانواده میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران واگذار شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساري

بزرگ‌نیا افزود:عمارت تاریخی ناظری‌ها برای همیشه به خانواده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران واگذار شد.

وی بیان داشت:این مجموعه تاریخی یکی از آثار شاخص،میراث ماندگار معماری و فرهنگی دوره قاجاریه است که درمیان آثار تاریخی متعدد شهر ساری جلوه‌گری می‌کند.

این مسئول استانی افزود:این بنای تاریخی مذهبی همچون دیگر بناهای دوره قاجاری دارای حیاط مرکزی،اندرونی،بیرونی،بنای اصلی،اتاق‌های سه‌دری،یک ایوان و تالار مرکزی استکه علاوه بر کاربری مسکونی برای برگزاری مراسم سوگواری سید سالار شهیدان مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

وی یادآور شد:این مجموعه تاریخی که در لیست آثار وقفی شهرستان ساری به ثبت رسیده نزدیک به 3 هزارمترمربع مساحت دارد و برای کاربری فرهنگی در بافت سنتی شهر ساری مناسب است.

بزرگ‌نیا با تشکر از وراث خانواده ناظری‌ها برای این حرکت فرهنگی خاطرنشان کرد: هریک از این بناهای تاریخی و فرهنگی در واقع سرمایه‌های ملی کشور به شمار می‌آیند و هریک از ما نسبت به حفظ و احیای این سرمایه‌های ابا و اجدادی تا رسیدن به نسل بعدی مسئولیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:امیدواریم با تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی استان و همراهی خوب مردم به زودی شاهد پویایی این سرمایه‌های فرهنگی مازندران باشیم.

خانه تاریخی ناظری‌ها در بافت کهن تاریخی شهر ساری و در محله آب انبار نو واقع شده است./س

 

برچسب ها: عمارت ، ناظری ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.