نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی از درخواست نمایندگان مجلس به اختصاص مسکن و مستمری ماهیانه به والدین و کودکان پیرانشهری خبر داد و گفت: این موضوع در نطق پیش از جلسه چهارشنبه مجلس مطرح می‌شود.

رسول خضری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با بیان اختصاص یک گروه درمانی ویژه به ریاست دکتر فاطمی رییس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران و اساتید برجسته جراحی پلاستیک کشور به بستری این افراد در بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات درمانی به صورت VIP و اختصاص اتاق تک نفره به این افراد از جمله خدمات وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان از ابتدای شروع درمان آنان تاکنون بوده است.

وی به ارائه خدمات جراحی به این افراد را در قالب گروه‌های 2 تا 3 نفره عنوان کرد و افزود: هر هفته 2تا4 نفر از این دانش‌آموزان نسبت به تقویم زمان‌بندی در نظر گرفته شده تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت.

نماینده مردم پیرانشهر مجلس شورای اسلامی به ترخیص برخی از این افراد با توجه به اتمام عمل جراحی آنان اشاره نمود و تصریح کرد: علاوه بر این گروه 12نفره، 14دانش‌آموز حادثه دیده که در ارومیه تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند مجدداً در طول 2الی3 هفته آینده در قالب گروه‌های 2تا3نفره توسط این گروه جراحی مورد معاینات پزشکی قرار خواهند گرفت.

خضری به تاکید دولت مبنی بر درمان بی‌وقفه و مداوم این افراد و به کارگیری مجرب‌ترین گروه پزشکی و آموزش آنان اشاره نمود و گفت: اختصاص یک معلم خصوصی در بیمارستان از دیگر تمهیدات در نظرگرفته شده آموزش و پرورش جهت جبران وقفه تحصیلی آنان بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به ایجاد صدمات روحی و روانی پس از سانحه یک گروه روانپزشکی نیز جهت ارائه خدمات مشاوره به دانش‌آموزان و والدین آنان در نظر گرفته شده است.

*تداوم درمان دانش‌آموزان پیرانشهری تا 5سال آینده

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر دکتر فاطمی (رییس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی) مبنی بر درنظر گرفتن یک پروسه 4-5ساله جهت درمان این افراد به تمهیدات وزارت آموزش و پرورش در جهت اسکان خانواده‌های دانش‌آموزان اشاره نمود و اظهار داشت: ارائه خدمات حمل و نقل رایگان به والدین این دانش‌آموزان جهت ملاقات و پیگیری روند درمان فرزندانشان از درب منزل تا تهران و نیز اسکان این افراد در محل باشگاه فرهنگیان تا پایان دوره درمان از مهمترین تمهیدات وزارت آموزش و پرورش در این خصوص بوده است.

خضری با بیان پرداخت هزینه‌های صبحانه، ناهار و شام و نیز ایاب و ذهاب آنان از حمل اسکان تا بیمارستان به عنوان بخش دیگری از خدمات آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: ارائه خدمات رفاهی و اسکان توسط وزارت آموزش و پرورش و درمان توسط وزارت بهداشت و درمان صورت خواهد گرفت.

وی به هزینه‌های درمان دانش‌آموزان و خدمات رفاهی 26نفر از والدین آنان در این مدت اشاره نمود و اظهار داشت: این مبلغ تا مهر ماه بیش از 14میلیارد تومان بوده و هم‌اکنون از سقف 20 میلیارد تومان نیز گذشته است.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت نخست در خصوص این دانش‌آموزان درمان آنان بوده است از پرداخت مستمری به این دانش‌آموزان به عنوان بخش دیگری از درخواست نمایندگان از رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: این مستمری با توجه به جنسیت این دانش‌آموزان و آسیب‌پذیری بیشتر زنان در جامعه تنها باید به نام دانش‌آموزان واریز گردد تا از ایجاد مشکلات اجتماعی در زندگی آینده آنان ممانعت نماید.

خضری با تاکید بر اینکه تحقق این امر نیازمند دستور مستقیم رییس جمهور و مصوبه دولت است به بیکاری بسیاری از والدین این دانش‌آموزان به دلیل رهایی کار آنان در جریان پیگیری روند درمان دخترانشان اشاره نمود و اظهار داشت: درخواست اختصاص کمک هزینه ماهیانه به والدین این دانش‌آموزان نیز از دیگر مواردی است که پس ازتصویب مجلس و دستور دولت عملی خواهد شد.

* بودجه 32هزار میلیاردی دولت حلال مشکلات پرداخت هزینه‌های کودکان پیرانشهری

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تامین هزینه‌های درخواستی از محل بودجه متفرقه خواهد بود و با توجه به بالا بودن این رقم در خزانه کشور دولت هیچگونه مشکلی در پرداخت این هزینه نخواهد داشت.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درمان این افراد ممکن است تا پایان عمرشان تداوم یابد به نیاز آنان به خدمات درمانی و رفاهی در طول مدت درمان آنان اشاره نمود و گفت: با توجه به سکونت این افراد در طبقات پایین جامعه و دوری آنان از مراکز درمانی اختصاص مسکن به این دانش‌آموزان به عنوان یک اولویت مطرح خواهد بود و این امر ضمن ممانعت از هزینه‌های اسکان به نوعی تضمینی برای آینده آنان خواهد بود.

خضری در پایان از بیان  3 درخواست،‌ درمان، اختصاص مستمری برای دانش‌آموزان و کمک خرج برای والدین و نیز اختصاص مسکن به عنوان نطق روز چهارشنبه ر در مجلس یاد و خاطرنشان کرد: پس از نطق این درخواست تنظیم شده و به امضای نمایندگان خواهد رسید.


انتهای‌پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار