ولادیمیر کنستانتینف رئیس پارلمان کریمه امیدوار است که این منطقه در صورت پیوستن به روسیه یک جمهوری پارلمانی باقی بماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازسرویس خبری کرملین ؛ کنستانتینف در جمع خبرنگاران گفت: این جمهوری پارلمانی به سختی به دست آمده است. بنابراین ما مایلیم کریمه در صورت پیوستن به روسیه، حالت پارلمانی خود را حفظ کند.
وی افزود: دفتر ریاست جمهوری در حال حاضر در کریمه فعال است. ما امیدواریم این حالت را نیز حفظ کنیم.

کنستانتینف در عین حال افزود: تمام نهادهای دولتی شامل سرویس مرزی، ارتش، ناوگان دریایی و سرویس امنیتی در صورتیکه کریمه جزء لاینفک روسیه شود، به این کشور گزارش خواهند داد.
همه پرسی درباره آینده کریمه 16 مارس و دو هفته زودتر از برنامه اولیه برگزار خواهد شد.
این همه پرسی و وضعیت سیاسی- اجتماعی پیچیده اوکراین محور اصلی گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در روز یکشنبه بود.

رئیس جمهور روسیه از اقدامات مقامات قانونی کریمه دفاع کرد و آن را برای تضمین منافع مردم این منطقه و کاملا مطابق با قوانین بین‌المللی دانست.
 رئیس جمهور روسیه همچنین توجه همتایان خود را به این حقیقت خواستار شد که مقامات کنونی کی‌یف هیچ کاری برای کنترل خشونت ملی گرایان افراطی و نیروهای تندرو در پایتخت این کشور و دیگر مناطق انجام نمی‌دهند.

سرویس خبری کرملین افزود: به رغم اختلافات موجود در ارزیابی اوضاع، طرفین در زمینه کاهش تنش‌ها و عادی سازی فوری وضعیت در شبه جزیره کریمه اتفاق نظر داشتند.
کرملین تاکید کرد: سران روسیه، انگلیس و آلمان درباره تلاشهای بین‌المللی ممکن برای حل بحران اوکراین مذاکره و برای تداوم همکاری در سطح وزرای خارجه توافق کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار