بر اساس آمار اعلام شده در پنج شنبه گذشته میزان مصرف آب تهرانی‌ها به 3 میلیون متر‌ مکعب رسیده است

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران:پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در نشست خبری امروزش گفت: مصرف آب تهرانی‌ها در پایان سال افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده در پنج شنبه گذشته میزان مصرف آب تهرانی‌ها به 3 میلیون متر‌ مکعب رسیده است

پرورش افزود: این میزان مصرف آب برابر با مصرف آب در روزهای گرم تابستان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه بیشتر مشترکین این استان واحدهای مسکونی هستند اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آب در تهران برای جلوگیری از رسیدن به مرز بحران صرفه جویی 20 تا 25 درصدی شهروندان در مصرف آب باید اتفاق بیفتد.

***در بدترین شرایط مدیریت فشار شدید اعمال می‌شود

پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص سناریویی که برای بدترین شرایط آب در تهران در نظر گرفته شده گفت: اگر مردم با همین روند به مصرف آب ادامه دهند افت شدید فشار آب را خواهیم داشت که این امر در ساختمان‌های مسکونی چند طبقه موجب می‌شود تا طبقات بالا آب نداشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهر تهران بیشترین سهم منابع آبی مربوط به آب‌های سطحی است و با توجه به کمبود بارندگی‌ها مدیریت مصرف بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: بیشترین دغدغه ما بر این است که سهمیه بندی و جیره‌بندی آب اتفاق نیفتد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: گزینه‌های سهمیه بندی و جیره‌بندی آب را کنار میز قرار داده‌ایم.

وی گفت: منابع آب تهران در شرایط پایدار قرار ندارد و این امر موجب شده تا برنامه ریزی‌ها بر روی مدیریت مصرف بیشتر رنگ پیدا کند.

پرورش با بیان اینکه محدودیت منابع و جمعیت روبه رشد استان تهران و مشکلات مالی بحث خدمات را تحت فشار قرار می‌دهد افزود: با وجود تمامی موانع به دنبال حفظ کیفیت آب و یکپارچه سازی آن در تمامی بخش‌های استان هستیم.

وی از تشکیل کارگروه 5 نفره‌ای به منظور بررسی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع مشکل آبی در تابستان 93 خبر داد و گفت: وضعیت سدهای استان و بارندگی‌ها در شرایط مطلوبی نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین در خصوص وضعیت پروژه‌های انجام شده آب و فاضلاب در سال 92 نیز گفت: در سال جاری 1400 کیلومتر شبکه فاضلاب، خطوط انتقال و ... به بهره‌برداری رسید که برای سال 93 با وجود ثابت بودن منابع چنین افقی در نظر گرفته شده است.

وی از اجرای پروژه ماملو با کمک شهرداری خبر داد و گفت: این پروژه در تابستان 93 به منظور بهبود وضعیت آب جنوب تهران وارد مدار خواهد شد.

پرورش تصریح کرد: از پروژه ماملو 80 میلیون متر مکعب آب جنوب تهران و 30 میلیون مترمکعب برای پاکدشت در نظر گرفته شده است.

***فاضلاب تهران حداکثر تا 5 سال آینده به اتمام می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه 55 درصد مردم شهر تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند افزود: امیدواریم تا پایان سال 93 این رقم به 65 درصد افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه فاضلاب تهران 10 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم که بخشی از آن از طریق فاینانس، اوراق مشارکت، وام و ... تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی 5 ساله شبکه فاضلاب تهران به اتمام خواهد رسید افزود:‌در صورت به موقع تأمین منابع این پروژه تا 2 سال آینده به اتمام خواهد رسید.

پرورش همچنین از وارد مدار شدن چاه‌های شهرداری که از نظر کیفیت مشکلی ندارند به منابع آبی تهران خبر داد.

**افزایش قیمت آب ناچیز است

وی در خصوص تغییر قیمت انشعاب آب نیز گفت: تعرفه گذاری این بخش در شورای اقتصاد باید تصویب شود و تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است.

وی افزود: آخرین افزایش قیمت انشعاب مربوط به سال 84 است.

پرورش همچنین درباره قیمت جدید آب نیز گفت: مشترکینی که بین 10 تا 15 مترمکعب آب مصرف می‌کنند 200 تومان و مشترکینی که بین 15 تا 20 مترمکعب آب مصرف می‌کنند 230 تومان افزایش قیمت خواهند داشت.

وی ادامه داد: مشترکینی که 20 تا 25 مترمکعب آب مصرف می‌کنند افزایش 270 تومانی را در قبوضشان مشاهده خواهند کرد.

پرورش همچنین در پاسخ به دیگر سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص انتقال آب از حوضه دیگر به تهران نیز گفت: این موضوع در بحث ملی مطرح است و در حال حاضر کارشناسان امر در حال بررسی آن هستند.
انتهای پیام/

برچسب ها: آب ، مصرف ، تهران ، مشترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار