"سرگئی آکسیونوف" نخست وزیر کریمه امروز دوشنبه تصریح کرد، اگر در همه پرسی 16 مارس (25 اسفندماه) مردم به پیوستن این منطقه به روسیه رای دهند این اختیار را خواهند داشت تا پاسپورت روسی یا اوکراینی داشته باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بر اساس این گزارش، آکسیونوف در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی روسیه افزود، کریمه از استفاده از دو زبان یعنی روسی و تاتاریِ کریمه‌ای استقبال خواهد کرد و این دو زبان را زبان رسمی منطقه کریمه تعیین خواهد کرد. پارلمان کریمه پیش از این از طرح پیوستن به روسیه حمایت کرده و خواستار برگزاری همه پرسی در این خصوص شده است.

آکسیونوف گفت، ما هیچ اصراری برای تغییر پاسپورت های اوکراینی نداریم. هر کسی این فرصت را خواهد داشت تا زبان مورد علاقه خود را داشته باشد. ما نمی خواهیم تاتارهای کریمه را محدود کنیم.

پارلمان اوکراین ماه گذشته یانوکویچ را از قدرت برکنار کرد و آلکساندر تورچینوف را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی کرده است. دولت روسیه حاضر به پذیرش تورچینوف به عنوان رئیس جمهور جدید اوکراین نیست و تحولات سیاسی اخیر در اوکراین و تغییر قدرت سیاسی را یک کودتا ارزیابی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار