نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستار تدوين راهبرد صنعت خودرو شد و گفت : نبايد با تغيير دولت و وزرا حرکت اين صنعت دچار تغيير و نوسان شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ؛ حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد در مراسم رونمايي از سه محصول جديد سايپا گفت : البته تلاش هايي شده است و اميدواريم به زودي استراتژي در کل صنعت و به ويژه صنعت خودرو نهايي شود.

وی  خواستار تدوين راهبرد صنعت خودرو شد و گفت : نبايد با تغيير دولت و وزرا حرکت اين صنعت دچار تغيير و نوسان شود.

ابوترابي فرد با بيان اينکه آينده خودروسازي کشور مطمئنا فاخر است، تصريح کرد:‌ بازار بزرگ در 15 کشور همسايه داريم که قابل تبديل به کانون صادرات خودروهاي ايراني است.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: بايد صنعت خودروسازي ايران در ميان چهار صنعت خودروسازي آسيا قرار گيرد در به جايگاه شايسته اي در صحنه بين المللي برسد.

وی افزود: به عنوان مثال ایجاد خط تولید سایپا در عراق یکی از این موفقیت‌هاست که می‌تواند به تولید 100 هزار خودرو در طول سال برسد.

ابوترابي فرد استفاده بهينه از تجربه متراکم و انباشت شده در صنعت خودروسازي ، توسعه پلت‌فرم با مشارکت شرکت‌هاي بين المللي و اراده و نگاه جدي به آينده را در تحقق اين اهداف موثر دانست.

وی با بیان اینکه جنگ کنونی جنگ اراده، باور و اعتقاد است، گفت: خودروسازان در این عرصه از جایگاه والایی برخوردار هستند.

نائب رئییس مجلس به صندوق تویعه ملی اشاره کرد و گفت: باید با سوق دادن درآمدهای نفت و فرآورده‌های نفت و گاز به سمت صندوق توسعه ملی، این صندوق را به عنوان موتور محرک صنعت کشور به کار گیریم.

وی ادامه داد: قرار است در سال 93، 30 درصد از درآمدهای مذکور به صندوق واریز شود اما نگاه اقتصاد مقاومتی این است که صد در صد درآمدهای نفت و گاز به صندوق واریز شود تا اقتصاد کشور پویا شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ابوترابی ، مجلس ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار