به گزارش حوزه ادبیات
باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری، آرش کریمی که علاوه بر نگارش انیمیشن "تمام زمستان هایی که ندیده ام" به عنوان کارگردان هنری و تدوینگر با عوامل پروژه این انیمیشن نیز همکاری داشته است، گفت: با توجه به فرم جدید و تجربه نشده ای که ساخت این انیمیشن در خاورمیانه داشت ، عملا مرحله پیش تولید کار بسیار مهم بود و باید همه جزئیات کار و رفرنس ها جمع آوری می شد و درباره فر ی م به فریم کار به یک نتیجه مشخص می رسیدیم.
وی اظهار کرد: با اتمام نگارش متن اثر به عنوان کارگردان هنری فعالیتم در پروژه آغاز شد و با توجه به سنگینی کار فرصت کمی در اختیار داشتیم و دکوپاژ، انیماتیک و پی وی زی در مرحله پیش تولید به انجام رسید. در ادامه برای فریم های کار به کانسپت نیاز داشتیم مخصوصا برای پلان زیر آب و علاوه بر این برای تک تک پلان های زیر آب کانسپت دقیقی زده شد.
کریمی تصریح کرد: کار عمده من به عنوان کارگردان هنری مشخص کردن جزئیات فریم در مرحله کامپوزیت و مشخص کردن سر و شکل نهایی بود.
وی که تدوین این انیمیشن را نیز بر عهده داشته است در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجایی که کل پی وی زی قبلا طراحی شده بود، عملا مرحله تدوین بسیار آسان تر شد و در تدوین به غیر از چند سکانس تغییر چندانی ایجاد نکردیم.
وی در پایان یادآور شد: به دلیل همین تغییرات جزئی نسخه نهایی نسبت به پی وی زی 20 در صد تغییر داشت ، بدین شکل که سکانس ها از تدوین پی وی زی تا تدوین نهایی هر کدام از صحنه ها حدود 6 تا 7 بار تدوین شدند تا مطمئن شویم هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.
انتهای پیام/اق