"سازمان بهداشت جهانی" در جدیدترین گزارشات خود اعلام کرده است که افراد در کشورهای مختلف در دنیا در مصرف قند و شکر بسیار زیاده‌روی می‌کنند و این مصرف بیش از حد می‌تواند سبب ابتلا به انواع بیماری‌های غیرواگیر و تحمیل هزینه‌های درمانی به کشورها شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران و متخصصان سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهند که افراد باید مصرف قند و شکر روزانه‌ی خود را به 6 قاشق تقلیل دهند. 

گفتنی است با رعایت این حجم مصرف قند وشکر "WHO" اعتقاد دارد که مردم 10 درصد کمتر مواد شیرین در طول روز مصرف خواهند کرد. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند در حال حاضر افراد 12 قاشق و یا حتی بیشتر قند و شکر در طول روز مصرف می‌کنند. 

کارشناسان اعتقاد دارند که علاوه بر محدود کردن مصرف قند، شکر، شیرینی و شکلات افراد باید از مصرف موادغذایی که دارای قند پنهان هستند مانند نان و یا غذاهای فرآوری شده به میزان زیاد خودداری کنند. 

پزشکان اعتقاد دارند مصرف غیرمجاز قند و شکر به ویژه در دهه‌های اخیر سبب بروز چاقی، "دیابت نوع 2"، افسردگی و "پوسیدگی دندان‌ها" در افراد و به ویژه کودکان شده است. 
در حال حاضر چاقی نیم میلیارد از جمعیت 7 میلیاردی کره‌ی زمین را دربرگرفته که هزینه‌های درمانی سرسام‌آوری را به دولت‌ها تحمیل می‌کند. 

کارشناسان درحال بررسی طرح‌هایی برای تولید غذاهای فرآوری سالم در سال‌های آینده هستند. 

برخی از کشورها در راستای مبارزه با مصرف قند و شکر در تلاش برای تصویب قوانین دولتی برای منع مصرف بیش از حد این مواد هستند. 

دانشمندان راه حل‌های زیادی را برای آگاه‌سازی مردم از مصرف این مواد اندیشیده‌اند و امیدوار هستند درسال‌های آتی مردم در کره‌ی زمین کمتر با معضل بیماری‌های وابسته به مصرف قند و شکر درگیر باشند. 

منبع: دیلی میل 

انتهای پیام/
برچسب ها: قند ، شکر ، خودکشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار