امکان تداوم خدمت اعضای هیئت علمی دارای شرایط بازنشستگی، تعیین حداقل حقوق مستمری‌گیران،تعیین تعرفه‌های خدماتی مناطق ویژه اقتصادی و تشکیل کارگروه پیگیری تامین آب فلات مرکزی ایران و صنایع شرق کشور از مصوبات مهم دولت در فروردین 92 بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران دولت‌ها در طول دوران حضورشان بر مسند قدرت مصوباتی را مورد تصویب قرار می‌دهند که در این گزارش به شرح مصوبات دولت دهم در فروردین 92 می‌پردازیم:

* بسته اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأیید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد ماده (217) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران –مصوب 1389- بسته اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع ماده (217) را تصویب کرد.

 *امکان تداوم خدمت و ادامه اشتغال اعضای هیئت علمی دارای شرایط بازنشستگی فراهم شد

بر این اساس، در راستای استمرار بهره‌گیری از تجارب و خدمات مؤثر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، ادامه خدمت و اشتغال آن دسته از اعضای هیئت علمی که طبق بندهای ماده 36 اصلاحی آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی در آستانه بازنشستگی قرار دارند، درصورت تمایل آنها و با تأیید گروه آموزشی ذیربط می‌تواند تا پنج سال تمدید شود.

* طرحهای پژوهشی و تولیدات دانشگاه ها در زمینه نرم افزارهای بومی حمایت می شود

بر اساس این مصوبه، به منظور توسعه تولید و کاربرد نرم افزارهای بومی در کشور، وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات(سازمان فناوری اطلاعات)، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور موظفند از طرحهای پژوهشی و تولیدات دانشگاه ها، موسسات و مراکز پژوهشی و شرکتها و موسسات غیر دولتی فعال در زمینه تولید نرم افزارهای بومی در چارچوب ضوابط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت کنند.

 *اصلاح ضریب حقوق سال ۱۳۹۲ کارمندان/افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان

هیئت وزیران به استناد ماده (50) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1389ـ و ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب 1386 ـ با اصلاح مصوبه قبلی خود در خصوص ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی ، میزان افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران دولتی را برای سال جاری 25 درصد تعیین کرد.

* آیین‌نامه اجرایی قانون اخذ ورودیه از بازدیدکنندگان پارکها و موزه های طبیعی ابلاغ شد

بر اساس این مصوبه، سازمان حفاظت محیط زیست می تواند در مواقع و روزهای خاص از قبیل اعیاد و همچنین به منظور مطالعات و تحقیقات علمی و آموزشی اجازه بازدید و استفاده از موزه ها و نمایشگاه ها را به صورت رایگان صادرکند.

* آیین نامه اجرایی نحوه واگذاری تصدی های بخش تعاونی ابلاغ شد

بر اساس این مصوبه، از زمان لازم الاجرا شدن این آیین نامه، انجام وظایف حاکمیتی بخش تعاونی بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود و دستگاه های اجرایی که قبل از آن اجرای آنها را بر عهده داشته اند، مجاز به انجام آنها نخواهد بود.

 *فهرست مناطق کمتر توسعه یافته در امور حمایتی برای دوره برنامه پنجساله پنجم توسعه تنفیذ شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت ، معدن و تجارت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور فهرست مناطق کمتر توسعه یافته برای دوره برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران تنفیذ کرد.




*آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی ابلاغ شد

بر اساس این آیین نامه، ستاد مرکزی گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است متناسب با ایجاد زیرساختها به منظور انجام تشریفات گمرکی و کنترلهای گمرکی از فناوریهای نوین نظیر فناوری اطلاعات و پرتونگاری با رعایت قوانین تجارت الکترونیکی ـ مصوب 1382ـ و مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب 1386ـ استفاده کند.

 *میزان جرایم تخلفات مندرج در قانون نظام صنفی تعیین شد

بر این اساس، حداقل میزان جریمه گرانفروشی؛ 170هزار ریال، حداقل میزان جریمه کم فروشی؛ 339 هزار ریال، ، حداقل میزان جریمه تقلب 000/227/4 ریال، جریمه عدم درج قیمت هر مرتبه؛ 677 هزار ریال، جریمه عدم صدور صورتحساب هر مرتبه؛ 592 هزار ریال تعیین شده است.

 *حداقل حقوق دریافتی ماهیانه مستمری بگیران تعیین شد

بر این اساس، پس از اعمال افزایش یاد شده، حداقل حقوق دریافتی ماهیانه افرادی که میزان سابقه پرداخت حق بیمه آنها سی سال و بیشتر باشد،(اعم از سابقه پرداخت حق بیمه واقعی و نیز سنوات ارفاقی که به موجب قوانین مختلف نظیر اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور ایجاد شده است) مبلغ هفت میلیون ریال تعیین می شود.

 *بخشودگی بدهی مالیات بر درآمد مودیان مناطق زلزله زده استان خراسان جنوبی

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده(165) اصلاحی قانون مالیات های مستقیم –مصوب 1371- تصویب کرد؛ بدهی مالیات بر درآمد مودیان مناطق زلزله زده استان خراسان جنوبی که بیش از پنجاه درصد (50%) اموال آنها در اثر وقوع زلزله از بین رفته است با رعایت ماده(8) اصلاحی آیین نامه اجرایی ماده(165) قانون مالیات های مستقیم، تا پایان عملکرد سال 1390 بخشوده می شود.

 *چند تغییر در نقشه تقسیمات کشوری استان زنجان

وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده(13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری -مصوب 1362- تصویب کرد؛ نام روستای گوهجین از توابع دهستان درسجین بخش مرکزی شهرستان ابهر در استان زنجان به کوی نیک تغییر می‌یابد.

 *تشکیل کارگروه پیگیری تامین آب فلات مرکزی ایران و صنایع شرق کشور

هیئت وزیران به منظور هماهنگی و پیگیری در تامین آب فلات مرکزی ایران و صنایع شرق کشور با تشکیل کارگروهی با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیران نیرو، صنعت، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران هرمزگان، یزد، کرمان، مازندران و سمنان و مدیران عامل شرکتهای گل گهر سیرجان و مجتمع صنایع مس سرچشمه موافقت کرد.

*ستاد اجرایی توسعه بخش معدن در استانها تشکیل می‌شود

به منظور اجرای مصوبات کارگروه توسعه بخش معدن در استانها، ستاد اجرایی توسعه بخش معدن در هر استان با ترکیب استاندار(رئیس)، معاون برنامه ریزی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان(دبیر)، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر کل راه و شهرسازی استان، رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تشکیل می‌شود.

 *تعیین تعرفه‌های خدماتی سال 1391 سازمانهای مناطق ویژه اقتصادی

بر این اساس، سازمان مسئول هر یک از مناطق ویژه اقتصادی ضمن رعایت صرفه و صلاح و ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت واحدهای تولیدی می تواند حسب مورد حداکثر تا ده درصد تخفیف در مقایسه با تعرفه مصوب، برای واحدهای خاص اعمال کند.




 *آیین‌نامه مالی و معاملات شرکت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی ابلاغ شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، آیین‌نامه مالی و معاملات شرکت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی را تصویب کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصوبه ، دولت ، تصویب ، دهم ، شرح ، 92
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار