قطار لیگ برتر فوتبال بعد از تعطیلات از فروردین ماه 93 به حرکت خود ادامه می‌دهد براین اساس رقابت در سه هفته پایانی لیگ برتر درصدر و انتهای جدول بسیار حساس و نفس‌گیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ‌پنج تیم در بالای جدول در سه هفته پایانی لیگ برتر امید به قهرمانی دارند و در انتهای جدول هم رقابت حساس بین پنج تیم فانوس به دست است که برای سقوط نکردن به لیگ دسته یک تمام تلاششان را انجام می‌دهند.

تیم‌های پایین جدول از قضا در سه هفته پایانی لیگ برتر با یکدیگر بازی دارند بازیهای حساس تیمهای پایین جدول در سه هفته پایانی لیگ برتر بهانه‌ای شد تا وضعیت تیمهای فانوس به دست را ارزیابی کنیم.

*تلاش لوکوموتیورانان برای خارج شدن از ریل

تیم فوتبال راه‌آهن با سه امتیازی که مقابل تراکتورسازی کسب کرد شرایطش نسبت به دیگر تیمهای پایین جدول بهتر شده و فرار بزرگی از انتهای جدول داشته است.

شاگردان ابراهیم‌زاده در سه هفته پایانی لیگ برتر به ترتیب باید به مصاف استقلال خوزستان، پرسپولیس و ذوب‌آهن بروند.

به نظر می‌رسد لوکوموتیورانان مقابل تیم استقلال خوزستان کار سختی نداشته باشند زیرا که آبی‌های اهواز حضورشان در لیگ برتر تا حدودی تثبیت شده است و نیاز چندانی به بردن این بازی ندارند براین اساس راه‌آهنی‌ها می‌توانند از این بازی نهایت استفاده را ببرند و سرنوشتشان را به دو دیدار سخت پایانی محول نکنند.

*جایگاه بهتر داماش نسبت به تیم‌های فانوس به دست

تیم فوتبال داماش گیلان با 26 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد براین اساس جایگاهش نسبت به سه تیم پایین جدول بهتر است.

شاگردان نظر محمدی در نیم فصل دوم نتایج قابل توجهی کسب نکردند همچنین عابدینی مدیرعامل داماش چند روز پیش از سمتش برای چندمین بار استعفا داد و وضعیت مدیریت این تیم پیچیده‌تر از قبل شد علاوه بر این بی‌پولی هم انگیزه‌ای برای بازیکنان داماش نگذاشته است.

تیم داماش نسبت به دیگر تیمهای پایین جدول بازیهای بسیار سختی دارد این تیم در نخستین بازیش بعد از تعطیلات میزبان پرسپولیس است.

بازی دو تیم فوتبال داماش گیلان و پرسپولیس باید برنده داشته باشد وگرنه تساوی به درد هیچ کدام نمی‌خورد.

همچنین، شاگردان نظرمحمدی دو دیدار مهم و حساس با تیمهای پایین جدول ذوب‌آهن و مس دارند باید دید نظرمحمدی برای این سه بازی مهم چه تدابیری می‌اندیشد تا تیمش به لیگ دسته یک سقوط نکند.

*رقابت سخت و نفس‌گیر ذوب‌آهن برای ماندن

مسئولان تیم فوتبال ذوب‌آهن برای ایجاد شوک در تیمشان فیروز کریمی را جایگزین تقوی در سه بازی پایانی کردند.

براین اساس شاگردان فیروز کریمی سه دیدار فوق‌العاده حساس و نفس‌گیر پیش رو دارند تا از مخمصه سقوط به
لیگ دسته یک رهایی یابند.


ذوبی‌ها در هفته بیست و هشتم باید به مصاف صبای قم بروند. به نظر نمی‌رسد که شاگردان کریمی بازی سختی مقابل صبای قم داشته باشند زیرا که صبایی‌ها این روزها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و بازیکنانشان تهدید به حضور نیافتن در زمین مسابقه کردند.

همچنین ذوبی‌ها در دو هفته پایانی لیگ برتر باید به دیدار تیمهای داماش گیلان و مس کرمان بروند. ذوب آهن یک تیم ریشه‌دار است و برای ادامه حضور در سطح اول فوتبال باید در سه دیدار پایانی 6 امتیاز کسب کند که کار سختی به نظر می‌رسد.

*تاکتیک یاوری در سه هفته پایانی جواب می‌دهد؟!
تیم فوتبال فجر سپاسی با 24 امتیاز در رده چهاردهم جدول است. این تیم تا همین سه هفته گذشته احتمال سقوطش به لیگ دسته یک نسبت به دیگر تیمهای فانوس به دست بیشتر بود اما تاکتیک محمود یاوری این تیم را متحول کرد.

شاگردان یاوری در یک دیدار سخت مقابل پرسپولیس توانستند یک امتیاز را کسب کنند. آنها در سه دیدار پایانی لیگ برتر به ترتیب به مصاف تیمهای مس کرمان، سایپا و ملوان می‌روند.

بازی با مس کرمان برای تیم فجر شهید سپاسی بسیار مهم و حساس است. این بازی تا حدودی مشخص می‌کند کدامیک از این دو تیم کاندیدای سقوط به لیگ دسته یک است.

*دست و پا زدن مس در کویر
تیم مس کرمان به 19 امتیاز قعرنشین لیگ سیزدهم است . این تیم کار سختی برای ماندن در لیگ برتر دارد. شاگردان لوکابوناچیچ فصل سیزدهم را بد شروع کردند و الآن هم امید چندانی به ماندن در لیگ برتر ندارند.

مسی‌ها در هفته بیست و هفتم در یک دیدار مرگ و زندگی توانستند یک امتیاز از سپاهان بگیرند تا یک مقدار به ماندن در لیگ برتر امیدوار باشند.

تیم مس کرمان در سه دیدار پایانی به ترتیب برابر تیمهای فجر سپاسی،‌ صبای قم و داماش گیلان بازی می‌کند. شاگردان لوکا در صورت کسب 10 امتیاز از دیدار می‌توانند امیدی به باقی ماندن در لیگ برتر داشته باشند در غیر اینصورت باید از لیگ برتر خداحافظی کنند.

گفتنی است؛ لیگ سیزدهم لیگ عجیبی است چرا که قعرنشین‌ها باید رودرروی یکدیگر بازی کنند.

بر اساس برنامه ریزی سازمان لیگ در هفته بیست و هشتم فجر سپاسی باید به مصاف تیم مس کرمان برود. در هفته بیست و نهم دو تیم انتهای جدولی داماش گیلان و ذوب آهن باید مقابل هم صف آرایی کنند. در هفته‌ سی‌ام هم راه‌آهن به مصاف ذوب آهن می‌رود و داماش هم پذیرای مس کرمان است.

در پايان خاطرنشان مي‌شود: بازی دو تیم فوتبال داماش گیلان و ذوب آهن در هفته بیست و نهم حساس‌ترین مسابقه خواهد بود به احتمال زیاد از بین تیمهای فوتبال داماش و ذوب آهن یکی باید از لیگ برتر خداحافظی کند. تساوی این دو تیم هم حریفانشان را خوشحال می‌کند و شاید دو تیم را به لیگ دسته یک پرتاب کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: لیگ برتر ، فوتبال ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار