مدير كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت : با واگذاری اماكن تاريخي واجد شرايط برای بهره برداري به بخش خصوصي روح زندگی به این آثار باز می گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی استان "علي مهاجري" در چهارمين جلسه سازمانهاي مردم نهاد افزود : اين اداره كل در نظر دارد اماكن تاريخي كه واجد شرايط و قابل بهره برداري هستند را به بخش خصوصي واگذار كند.

وي تصریح کرد : هرساله بودجه قابل توجهي برای مرمت آثار و اماكن تاريخي صرف مي شود بنابراين بايد روح زندگی و رونق اقتصادی را به اين بناها بازگرداند.

مهاجري به آثار فرهنگي وتاريخي شهرماهان كه جز آثار ارزشمند استان هستند ، اشاره و گفت: سازمانهاي مردم نهاد بايد به عنوان بازوي توانمند اداره كل ميراث فرهنگي استان را برای حفظ اين آثار ياري كنند.

وي خاطرنشان کرد : با توانمند سازي سازمانهاي مردم نهاد مي توان هنر حفاظت از آثار تاريخي را در مردم علاقمند بوجود آورد و مشكل كمبود نيروي يگان حفاظت را رفع كرد.

مدير كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان به نقش سمن ها در جذب گردشگران خارجي اشاره كرد و افزود: آنها در نمايشگاههاي صنايع دستي خارج كشور از جمله كشورهاي كربلا و نجف با تبليغ و اطلاع رساني مي توانند در جذب گردشگران موثر واقع شوند.

وي یادآور شد : استان كرمان داراي آثار تاريخي و مناطق گردشگري است كه در دنيا بي همتا هستند، بنابراين بايد از وجود اين آثار خداداي برای پيشرفت و توسعه استان بهره كافي را برد.

دبير انجمن ميراب رفسنجان از پاك سازي محوطه هاي تاريخي توسط سمن هاي دوستدار در روزهای قبل از سال نو خبر داد و افزود: برنامه پاك سازي محوطه هاي تاريخي با هدف آموزش به‌مردم بومی و پالایش فرهنگ انجام مي شود.

مصطفي مرتضوي گفت :سمن ها آمادگي لازم را براي حفاظت از آثار تاريخي و محوطه هاي باستاني دارند .

وی خاطرنشان كرد: ايام نوروز بهترين فرصت است كه سازمانهاي مردم نهاد توانمندي خود را نشان دهند./س

برچسب ها: روح ، زندگی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.