این آبشار يكي از بلندترين آبشارهاي كشور و محل جمع آوری گیاهان منحصر بفرد دارویی در استان لرستان است كه در بخش پاپی شهرستان خرم آباد واقع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ آبشار نوژیان ، با لقب "آنجل " ايران در 51 کیلو متری جنوب شرقی خرم آباد در کوه تاف از جمله آبشارهاي زيبا و پرآب اين ديار است.

این آبشار یکی از زیبایی‌های طبیعت لرستان دارای ارتفاع 95 متر و عرض تاج 5 متر است که هر ساله، بسیاری از گردشگران و مسافران را به سوی خود جلب می‌کند.

گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف قرار دارد؛ در کوه تاف انواع گیاهان دارویی می‌رویند که طبیعت بکر این منطقه و همچنین وجود آبشار زیبای نوژیان آن را به محلی زیبا و دیدنی بدل کرده است.

در طول سال و به ویژه فصل پرآبی آبشار نوژیان بسیاری از مردم برای تماشای این آبشار زیبا و همچنین برای جمع آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می روند و اوقات فراغت خود را در آنجا سپری می کنند.

جنگلهاى اطراف آبشار انبوه ترين جنگلهاى بلوط دنياست .

در یکصد متری آن سراب خیلی بزرگی از زیر تخته سنگی عظیم از دل زمین خارج می‌شود که بدون اغراق یکی از بهترین موهبت‌های الهی در این منطقه است و در اطراف آن باعث رویش درختان تاک ( انگور ) و انجیر بصورت خود رو گشته است که بسیار دیدنی و شاید بی نظیر است

و در نزدیکی آن مجموعه پرورش ماهی وجود دارد که با حضور در آن محل می توان خاطره خوش و بیاد ماندنی را برای خود به ارمغان آورد .

انتهای پیام/ز
برچسب ها: آبشار ، نوزیان ، بلندترین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.