معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: تاکنون یک هزار و ٧٢٠ اثر و بنای شاخص تاریخی در استان شناسایی شده که ٨١٢ مورد آن به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، وطن‌دوست در کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان گفت: در راستای تحقق برنامه‌های سند توسعه اشتغال استان و با توجه به اهمیت بخش گردشگری در توسعه اشتغال تا کنون ٤٥ درصد از بناهای شاخص تاریخی کردستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی افزود: تاکنون یک هزار و ٧٢٠ اثر و بنای شاخص تاریخی در استان شناسایی شده که ٨١٢ مورد آن به ثبت ملی رسیده است.
وطن دوست با اشاره به اینکه براساس برنامه توسعه اشتغال استان باید زیویه و کرفتو تا سال ٩٤ ثبت جهانی شوند، گفت: پرونده جهانی شدن آنها در دستور کار است و تاکنون ١٠ درصد از کارهای مربوط به این پرونده انجام شده است.
به گفته وی تا کنون ٣٥ منطقه نمونه گردشگری در استان شناسایی شده و باید طرح جامع گردشگری در آنها تا پایان برنامه پنج ساله توسعه استان پیاده شود که تاکنون تنها در 3 درصد این مناطق طرح مذکور اجرای شده است.
وطن دوست تعداد روستاهای هدف گردشگری کردستان را 13 روستا عنوان کرد و گفت: ایجاد کمپ گردشگری و ساماندهی باغ مردوخ روستای نوره انجام گرفته است و طرح روستای دزلی نیز در دست اقدام است./س
 
برچسب ها: ثبت ، اثر ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.