فرمانده نیروی دریایی ارتش با ابراز بی اطلاعی نسبت به توقیف کشتی ایرانی توسط صهیونیست‌ها گفت: هر عقل سلیم و انسان آگاهی می‌فهمد که این اظهارات یاوه‌گویی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، "امیر دریادار حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه همایش بین‌المللی "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی" در جمع خبرنگاران با اشاره به عبور نیروی دریایی ایران از نزدیکی مرزهای آمریکا و اظهارنظر‌های موجود پیرامون این مهم اظهار داشت: دو سوم کره زمین آب است که هشتاد درصد آن جزو آب‌های آزاد به حساب می‌آید و متعلق به هیچ کشوری نیست چراکه آب‌های آزاد مربوط به اقیانوس‌های هند، آرام، اطلس، منجمد شمالی و منجمد جنوبی می‌شود.

وی تصریح کرد: همانطور که آنها در منطقه ما حضور دارند ما هم این حق را داریم که برابر قوانین و مقررات بین‌المللی در هر جایی که آب‌های آزاد وجود داشته باشد حضور پیدا کنیم که ممکن است در نزدیکی هر کشوری باشد اما منعی از نظر قوانین بین‌المللی ندارد و آرایش نظامی هم نیست بلکه حضور در عرصه‌ها، صحنه‌ها و آب‌های آزاد بین‌المللی است.

سیاری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا یک کشتی ایرانی توسط صهیونیست‌ها توقیف شده یا خیر؟ اظهار داشت: از این موضوع خبر ندارم اما چنین چیزی نیست و البته کاملا مشخص و معلوم است که به خاطر بالا بردن ایران هراسی این کار را انجام داده‌اند چون هر عقل سلیم و انسان آگاهی می‌فهمد که این یاوه‌گویی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا یک کشتی ایرانی توسط آمریکایی‌ها از دست دزدان دریایی نجات داده شده است یا خیر؟ تصریح کرد: چنین مسئله ای نبوده است، البته در آب‌های بین‌المللی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تاکنون 24 الی 25 فروند کشتی تجاری کشورهای دیگر را نجات داده و این قانون دریاهاست که اگر هر کشتی در هر جایی به کمک نیاز داشته باشد هر کشوری که نزدیک باشد برای نجات آن کمک می‌کند اما این اتفاق نیافتاده است.

سیاری در پاسخ به این سوال که نیروی دریایی چه برنامه‌هایی برای سال آینده دارد؟ بیان داشت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران سال آینده برنامه‌های خوبی را خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه مسائلی اتحاد میان مسلمان‌ها را کم می‌کند؟ اظهار داشت: اگر از راه حق دور شویم و دنیا پرست باشیم و به مبانی اسلام، ارزش‌ها و مسیرهای تعیین شده توجه نکنیم موجب آسیب ما می‌شود و اگر فریب دیگران را بخوریم آسیب‌های جدی به ما می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
اسرائیلی ها بدونند نابودیشون نزدیکه .
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۱۵:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
صهیونیستها ، جرات چپ نگاه کردن به یک قایق ایرانی را ندارند چه برسد به یک کشتی ایرانی.
لعنت خدا بر صهیونیست ها.
آخرین اخبار